هشدار آمریکا به عربستان درباره حمایت از دولت مستعفی یمن

سه شنبه 6 شهریور 1397 - 22:18:0
هشدار آمریکا به عربستان درباره حمایت از دولت مستعفی یمن

تهران- الکوثر: وزارت دفاع آمریکا به عربستان درباره حمایت از دولت مستعفی یمن هشدار داد و اعلام کرد آماده کاهش حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی از این کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت دفاع آمریکا درباره حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه جنبش انصارالله یمن هشدار داد و این در حالی است که سعودی‌ها در آخرین جنایت خود به یک اتوبوس مدرسه حمله کردند و 40 کودک را به خاک و خون کشیدند.

دو منبع آگاه خبر دادند وزیر دفاع آمریکا و فرمانده عملیات ارتش این کشور در غرب آسیا درباره حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف سعودی و حملاتی که جنگنده‌های این ائتلاف به یمن انجام می‌دهند ابراز نگرانی کرده‌اند. در این حملات تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته شدند.

درهمین ارتباط:

فرمانده آمریکایی: عربستان درباره حمله به اتوبوس دانش‎آموزان یمنی شفاف‏‌سازی کند

سازمان ملل: حملات عربستان به یمن جنایت جنگی است

سازمان‌های حقوق بشری و برخی از اعضای کنگره آمریکا و سازمان ملل متحد درباره تجاوزات عربستان به خاک یمن و به خاک و خون کشیدن انسان‌های بی‌گناه ابراز نگرانی کرده‌‌اند. یک مسئول آمریکایی گفت که پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون چند پیام مستقیم برای سعودی‌ها ارسال کرده‌اند تا دست از حمایت دولت مستعفی یمن بردارند و کشتار غیرنظامیان را متوقف کنند.

باوجود این مشخص نیست دونالد ترامپ که عربستان را متحد اصلی خود می‌داند موضوع کاهش کمک‌ها را به ریاض بپذیرد. آنها در حال حاضر منبع تغذیه جنگنده‌های سعودی هستند و به آنها کمک اطلاعاتی ارائه می‌کنند.


سه شنبه 6 شهریور 1397 - 12:45:41