حجت الاسلام اختری : با پیروزی انقلاب طرح استکبار جهانی برای تجزیه منطقه شکست خورد

سه شنبه 6 شهریور 1397 - 12:44:42
حجت الاسلام اختری : با پیروزی انقلاب طرح استکبار جهانی برای تجزیه منطقه شکست خورد

تهران - الکوثر : حجت الاسلام و المسلمین اختری در گفتگوی ویژه با شبکه الکوثر گفت پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن آغاز روند گسترش اسلام در منطقه و جهان ، دشمنان اسلام به ویژه آمریکا را به وحشت انداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در برنامه «الموعد» شبکه جهانی الکوثر گفت :« فرهنگ اسلامی روز به روز درحال توسعه و پیشرفت است و در حال غلبه بر فرهنگ آمریکایی و غربی است. پیش از انقلاب تلاش و فعالیت گسترده ای برای انتشار فرهنگ شرقی و غربی وجود داشت اما پس از پیروزی انقلاب روز به روز شاهد گسترش اسلام و اقبال گسترده غیرمسلمانان به طرف اسلام بودیم و این مسئله آمریکاییها و همه دشمنان اسلام را به وحشت انداخت.» 

وی افزود :« همچنین مقاومت اسلامی و مقابله با تجاوزگری و ظلم و استکبار در سراسر جهان و مقابله با حکومتهای دیکتاتوری در همه کشورها گسترش یافت و این به خاطر گسترش فرهنگ اسلامی بوده است. بنابراین امروز در همه کشورهای اسلامی ، گروهها و حتی مردم این کشورها را می بینیم که از مقاومت اسلامی حمایت می کنند و برابر توطئه های شیطانی آمریکا ایستاده اند و در همه کشورها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به گوش می رسد.» 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت :« شرایط حاکم بر منطقه ما شرایطی حساس و دشوار و شرایطی بسیار خطرناک از جهات مختلف است. از نظر سیاسی منطقه بحرانهای مختلفی را پشت سر می گذارد از سیطره و سلطه طلبی و توطئه هایی که علیه امت اسلامی از طرف آمریکا و همپیمان راهبردی آن در منطقه یعنی اسرائیل وجود دارد. این توطئه ها و طرحها علیه منطقه از بیش از یکصد سال پیش وجود داشته است یعنی از زمان بیانیه بالفور تا امروز طرحهایی وجود داشته است و حتی اگر به مسائل گذشته بنگریم می بینیم که ریشه های آن به بیش از سیصد سال پیش باز می گردد و انگلیس خبیث و استعمار انگلیسی توطئه های شیطانی بزرگی علیه منطقه ما طراحی کرد و این توطئه ها درحال حاضر با سیاستهای آمریکا در منطقه منطبق شده و توسط آن دنبال می شود. طرح آنها این بود که کشور بزرگ اسرائیل تاسیس شود ، طرح آنها دو مرحله بود و مرحله اول آن تشکیل کشور بزرگ اسرائیل بود و پس از آن نتوانستند این طرح را اجرا کنند و اکتفا کردند به اینکه اسرائیل بزرگ وجود داشته باشد یعنی اسرائیل از نظر سیاسی و امنیتی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی بر منطقه سیطره داشته باشد. از اهداف این طرح ، تکه تکه کردن اتحاد اسلامی و تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی بود چرا که کشورهای اسلامی از نظر سیاسی مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته بودند و از زمان عثمانی تا امروز این طرحهای تجزیه ای وجود داشت و همانطور که امروز مشاهده می کنیم کشورهای کوچک و کشورهای مختلفی در شمال آفریقا در همین منطقه خاورمیانه وجود دارد و هدف این طرح متفرق کردن و پراکنده کردن هر چه بیشتر این کشورها بود. باید بگوییم تا حدود زیادی توانستند به این مسئله دست پیدا کنند و برای حفظ این طرح و اجرای این توطئه ها ، این دولت جعلی و ساختگی رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کردند تا این امت را پراکنده کند و همچنین برای اینکه این دولت بر منطقه سیطره پیدا کند.» 

وی با تاکید بر موفقیت انقلاب اسلامی ایران در مقابله با اهداف سلطه طلبانه آمریکا در منطقه گفت :« از سوی دیگر در سالهای اخیر یا در دو دهه اخیر طرح خاورمیانه جدید را مطرح کردند ، خاورمیانه جدید در کنار توطئه های آمریکایی در خصوص مسئله جهانی سازی آمریکا در منطقه و جهان قرار داشت و تلاش می کردند آمریکا حاکم بر منطقه باشد به ویژه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، زمینه این طرح فراهم شد. بنابراین تلاش کردند طرحهای خود را پیاده کنند اما کشورهای اسلامی و منطقه اسلامی به هر شکلی از این اهداف جلوگیری کردند و تلاش آنها تکه تکه کردن منطقه بود تا قدرت اسلامی یا قدرت اسلامی یکپارچه در منطقه شکل نگیرد با اختلافات مذهبی و طائفه ای و جغرافیایی برای دستیابی به این اهداف خود برنامه ریزی کرده بودند. این سیاست سلطه طلبی یا توهم سلطه اسرائیل بر منطقه و همچنین مسئله خاورمیانه جدید و سیطره آمریکا بر منطقه و تلاش آمریکا برای از بین بردن همه کشورهایی که به گونه ای به صورت مستقل در منطقه حضور دارند و تلاش می کنند قدرت مناسبی با تکیه بر توان خود به دست بیاورند همچنان وجود دارد و آنچه در منطقه رخ داد مانند از بین بردن صدام و حمله به لیبی همه اینها در همین راستا بود. انقلاب اسلامی در برابر این توطئه قرار گرفت و این انقلاب از این طرح و اجرای آن جلوگیری کرد و این طرح تا حدود زیادی در مسئله مقاومت اسلامی در لبنان علیه اسرائیل که لبنان را اشغال کرده بود شکست خورد و مقاومت اسلامی توانست به اسرائیل درس قاطعی بدهد و از سوی دیگر بیداری اسلامی سد مستحکمی برابر این طرحها و توطئه های شیطانی در منطقه بود.» 

حجت الاسلام و المسلمین اختری درباره نقش مجمع جهانی اهل بیت در روشنگری فرهنگی در کشورهای اسلامی گفت :« گروههای تروریستی مصیبتی برای جهان اسلام است و وهابیها در مقابله با اسلام و مسلمین و در فراهم کردن شرایط طرحهای استعمارگرانه تلاش می کنند و در نوک پیکان قرار دارند و هدف اصلی آنها شیعیان هستند و شیعه را تکفیر می کنند و ما پیروان اهل بیت وظیفه داریم که از خودمان و از پیروان اهل بیت دفاع کنیم. ما در جبهه های نظامی و مسلح وارد نمی شویم اما در سنگر فرهنگی و دینی حضور داریم و در بسیاری از این مسائل بیانیه صادر می کنیم و برای مقابله با این افکار شیطانی برنامه داریم و به روشنگری در افکار پلید آنها و پاسخ به شبهات تلاش می کنیم.»  

وی با اشاره به نقش وهابیت در ایجاد تفرقه بین مسلمانان تاکید کرد :« منازعاتی که در منطقه وجود دارد هیچ ارتباطی به دین ندارد و دین هیچگاه عامل اختلاف بین مردم نبوده است و در گذشته مردم منطقه بدون هیچ اختلافی در طول قرنها بدون هیچ اختلاف دینی یا مذهبی زندگی کرده اند. ریشه های اختلافات در منطقه و مشکلات و بحرانها ریشه های سیاسی و امپریالیستی دارد و آنها تلاش می کنند بر منطقه سیطره پیدا کنند چرا که از دیرباز به دنبال منافع و ثروتهای منطقه بوده اند. به عنوان مثال اهل سنت و شیعه در ایران بدون هیچ اختلاف و مشکلی در ایران زندگی کرده اند و همچنان بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند. دشمنان برای تفرقه افکنی تلاش می کنند و انگلیس بود که وهابیت را با این هدف تاسیس کرد و پس از تاسیس وهابیت توانست حجاز را به کنترل خود درآورد و حکومت سعودی را به وجود بیاورد. بنابراین تنها طرفی که از این تفرقه افکنی و اختلافات موجود دینی بهره برداری و استفاده می کنند دشمنان اسلام و استعمارگران هستند و آنها تلاش می کنند از دین برای رسیدن به اهداف شیطانی خود استفاده کنند. آنها برای ضربه زدن به وحدت اسلامی از آل سعود و آل نهیان و آل نهیان و دیگر گروهها در منطقه استفاده کرده اند و آنها را برای به وجود آوردن گروههای تروریستی در کشورهای منطقه استخدام کردند تا درگیریهای داخلی در کشورهای منطقه به وجود بیاید.»   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 6 شهریور 1397 - 12:39:38