امیر حاتمی : تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران تو خالی است

سه شنبه 6 شهریور 1397 - 8:25:2
امیر حاتمی : تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران تو خالی است

دمشق - الکوثر : وزیر دفاع ایران گفت ما هم اکنون دارای جنگنده ای هستیم که از توانمندی بالایی برخوردار است و تمامی قطعات و تجهیزات آن ساخت صنایع دفاعی وزارت دفاع و دانشگاه های ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تمامی کشورهای منطقه در امنیت و صلح به سر ببرند. ایران از مظلومان دفاع می کند. 
وی افزود : ایران از حق ملت فلسطین و از همه مظلومان مانند ملت یمن دفاع می کند... حمایت ما از ملت یمن حمایت سیاسی است و این حمایت متبنی بر عقاید و اصولی است که ما به آن معتقدیم... متاسفانه ما نمی توانیم از ملت یمن حمایت نظامی به عمل آوریم زیرا یمن به شدت تحت محاصره است.
وی اضافه کرد: مساله تحریم برای ما مساله جدیدی نیست. تحریم اقدامی ظالمانه است که آمریکا از همان زمان پیروزی انقلاب علیه ما به کار گرفته است... آمریکا این تحریم ها را علیه ملت ایران و حقوق طبیعی و قانونی آنها اعمال کرده است... ما برای مقابله با این تحریم ها از عزم و اراده برخورداریم و تلاش می کنیم که این تحرکات ظالمانه علیه ملت ایران را به شکست بکشانیم.
وزیر دفاع ایران افزود: ملت ایران یک ملت فهیم و بصیر است و دشمن خود را به خوبی می شناسد. ملت ایران دشمن را از دوست به خوبی تشخیص می دهد... ما از منافع کشورمان از وضعیت مناسب ملت خود دفاع می کنیم و از این مساله قدرتمندانه دفاع خواهیم کرد.
سرتیپ حاتمی گفت : موضعی که رئیس جمهور در خصوص بستن تنگه هرمز گرفتند موضعی بود که با دقت اتخاذ شده بود. عمل به آنچه رئیس جمهور ایران می گوید برای ما الزامی است و باید این موضع را به خوبی بفهمند، و پیام آن را به خوبی درک کنند. 
وی درباره بحران قطر گفت: هنگامی که قطر با مشکل محاصره از سوی برخی کشورهای منطقه مواجه شد ما به عنوان همسایه قطر به انجام وظیفه پرداختیم و از قطر حمایت کردیم. ما روابط خوبی با قطر داریم.
امیر سرتیپ حاتمی درباره حزب الله و نقش آن در لبنان گفت: حزب الله یک سازمان مستقل و مقتدر است که گذشته ای بسیار ارزشمند در زمینه مقابله با اشغالگران و دفاع از لبنان دارد. حزب الله نقشی فعال و سازنده دارد.
وزیر دفاع ایران تاکید کرد: حزب الله به عنوان نیرویی مستقل و مقتدر تاثیر مفیدی در حفظ امنیت سوریه داشته است و ما باید از اقدامات حزب الله تشکر کنیم. حزب الله لبنان در کنار ایران و روسیه نیروی بسیار مؤثر و مهمی برای مقابله با تروریست ها در سوریه محسوب می شود. 
وی گفت: با توجه به توانمندی های ایران تهدیدهای نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تجاوز علیه ایران به دور از واقعیت است.
امیر حاتمی افزود: نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه که در تبریز برگزار می شود بسیار مهم و مؤثر خواهد بود... روابط میان ایران و روسیه بسیار خوب و مستحکم است و روز به روز نیز بهتر می شود... روابط ایران و روسیه تا کنون به این خوبی نبوده است... ما در گذشته در زمینه نظامی روابط خوبی با روسیه داشتیم اما هم اکنون این روابط رو به جلو است و از گذشته نیز بهتر می شود. 

وی در پایان گفت : امنیت منطقه بدون مشارکت کشورهای منطقه و همکاری آنها با یکدیگر محقق نخواهد شد. پیام من این است که ما تمایل داریم روابطی دوستانه و برادرانه با همه همسایگانمان داشته باشیم.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 6 شهریور 1397 - 8:22:52