روزنامه نگار آمریکایی: مداخله اسرائیل در انتخابات آمریکا صدبرابر بیشتر از مداخله روسیه است

یک شنبه 4 شهریور 1397 - 13:4:40
روزنامه نگار آمریکایی: مداخله اسرائیل در انتخابات آمریکا صدبرابر بیشتر از مداخله روسیه است

تهران- الکوثر: یک روزنامه نگار آمریکایی اتهامات علیه روسیه در خصوص مداخله در انتخابات سال 2016 آمریکا را تلاشی برای جلوگیری از نزدیک شدن ترامپ به روسیه دانست و گفت اسرائیل صد برابر بیشتر از روسیه در انتخابات آمریکا مداخله می کند ولی هیچ کس در این باره سخنی نمی گوید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«ریک استرلینگ» نویسنده پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» گفت: جریان های قوی که بر سیاست خارجی ایالات متحده نفوذ دارند، تلاش می کنند که مانع نزدیکی ترامپ و روسیه شوند. 

استرلینگ افزود: اگر به دوره رقابت های انتخاباتی سال 2016 بازگردیم، سیاست خارجی که توسط تیم هیلاری کلینتون هدایت می شد، بسیار جنگ طلبانه رفتار می کرد. او به روشنی به دنبال رویارویی با روسیه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه بود. «ویکتوریا نولند» منتخب کلینتون در وزارت خارجه نقش مهمی در کودتای اوکراین داشت. در مقابل این سیاست های شدیدا ضدروسی، ترامپ قرار داشت که با سیاست خارجی آشفته آغاز به کار کرد و به شدت علیه ایران وارد عمل شد. در عین حال، او از حضور در سوریه انتقاد کرده و خواستار همکاری با مسکو شد. در جریان این کشمکش های انتخابات 2016، ترامپ همچنین وارد فرایندی از تضاد با دستگاه های امنیتی کشور شد تا آنجا که 'چاک شومر' رهبر اقلیت دمکرات ها در سنا، به وی هشدار داد که این نهادهای اطلاعاتی می توانند از پس وی برآیند.
استرلینگ خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دمکرات ها از موضوع روسیه به عنوان بهانه ای برای توجیه شکست انتخابات سال 2016 استفاده می کنند. منافع آنها بزرگ نمایی مساله دخالت روسیه است تا مانع از توجه افکار عمومی به مسایل دیگر نهفته در پس شکست آنها باشد. 
این روزنامه نگار، افکار عمومی آمریکا را خسته از جنجال رسانه های داخل این کشور درباره دخالت روسیه دانست و گفت: دمکرات ها با این روند ممکن است بر آرای انتخاباتی خود بیفزایند اما روشن نیست که تا چه حد کلیت افکار عمومی درباره آن قانع شده باشد. 
استرلینگ با اشاره به مداخله لابی صهیونیستی در سیاست های آمریکا افزود: اینکه چامسکی اخیرا گفته است که اسراییل 100برابر بیشتر در انتخابات آمریکا مداخله می کند، درست است. ولی کسی درباره آن سخن نمی گوید. حتی خنده دار است که میزان دخالت روسیه را با دخالت اسراییل در سیاست آمریکا بخواهیم مقایسه کنیم. 
وی ادامه داد: در واقع باید بگویم اسراییل کسانی را که نامزد انتخابات کنگره می شوند، از همان مرحله نخست زیر نظر دارد. برای آنها پرسشنامه هایی ارسال می کند تا سیاست های آنها را ارزیابی کند. از همانجا دخالت در فرایند انتخابات آغاز می شود. 
این تحلیلگر مسایل سیاسی آمریکا اضافه کرد: کتاب های بسیاری منتشر شده که چگونه لابی اسراییل، اعضای کنگره را که برخلاف منافع آن عمل می کند، تنبیه می کند. خود ترامپ یکبار حتی گفت که نتانیاهو بدون دعوت باراک اوباما به آمریکا آمد و در کنگره سخنرانی کرد. به این شکل یک فرد خارجی، رییس جمهوری آمریکا را تحقیر کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 شهریور 1397 - 13:4:31