روسيه؛ نيروهاي آمريکايي بايد خاک سوريه را ترک کنند

جمعه 2 شهریور 1397 - 13:57:56
 روسيه؛  نيروهاي آمريکايي بايد خاک سوريه را ترک کنند

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کردحضور نيروهاي آمريکايي در سوريه غير قانوني است و آنها بايد خاک سوريه را ترک کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا پیش از آن که همکاری با روسیه را به خروج نیروهای ایرانی از سوریه منوط کند باید خروج نیروهای خودش را از سوریه آغاز کند.
ماریا زاخارووا ضمن اعلام این مطلب این سوال را مطرح کرد که نیروهای آمریکایی برای چه و بر چه اساسی در سوریه حضور دارند و برای حضور در سوریه با چه کسی هماهنگ کرده اند. وی اعلام کرد حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است. 
زاخارووا گفت: شمال شرقی سوریه هنوز تحت سیطره ارتش آمریکاست که به حمایت از گروه های مسلح محلی ادامه می دهد و با حمایت تسلیحاتی از این گروه ها، حمایت آنها را جلب می کند. ایجاد چنین مناطقی آن هم به صورت غیرقانونی در سراسر مناطق نزدیک به رود فرات انجام می شود.

در همين حال سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که حاکی از آمادگی آمریکا برای عادی سازی روابط دو کشور باشد.

ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد در خصوص واکنش احتمالی این کشور به دور جدید تحریم های آمریکا، همه گزینه ها روی میز است.
وي افزود روسیه هنوز متوجه هیچ نشانه ای نشده است دال بر این که آمریکا آماده عادی سازی روابط است. مسکو همچنین متوجه تلاش های واشنگتن برای اصلاح توافقات به دست آمده در دیدار ماه گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هلسینکی شده است.


جمعه 2 شهریور 1397 - 13:29:57