دو راهبرد اساسی که در جنگ سوریه مورد استفاده قرار گرفت چیست ؟

پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 18:34:12
دو راهبرد اساسی که در جنگ سوریه مورد استفاده قرار گرفت چیست ؟

تهران - الکوثر : ملاذ مقداد رئیس مرکز مطالعات در وزارت اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با شبکه الکوثر ، دو استراتژی مهم سوریه و همپیمانان آن را در رویارویی با تروریستها بیان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ملاذ مقداد در برنامه «قضیة ساخنة» شبکه جهانی الکوثر گفت :« اولین راهبرد ، از طریق ارتش سوریه و مقابله با تروریستها و از بین بردن آنها و بازگرداندن امنیت و ثبات بود. دومین راهبرد نیز که به موازات عملیات و اقدامات ارتش سوریه و همپیمانان ما و مبارزه با تروریسم جریان داشت مسئله آشتیها و حل و فصل مسالمت آمیز با گروههای مسلح بود. این دو راهبرد فواید زیادی داشت و علاوه بر این باید اضافه کرد که روند آستانه نیز تاثیر زیادی داشت و از زمان آغاز مذاکرات آستانه ، سوریه توانست روند از بین بردن تروریستها را در هر جایی که بودند سرعت ببخشد. از نتایج نشست آستانه ، برتری نظامی ارتش سوریه و پیشروی آن و همپیمانان به طرف مناطق بیابانی و دیرالزور ، البوکمال و المیادین بود. در نهایت این پیشروی پس از توقف در ادلب به غوطه شرقی یعنی دوما منتقل شد ، منطقه ای که نقطه آغاز توطئه صهیونیستی علیه سوریه بود. ارتش سوریه و همپیمانان آن توانستند توطئه ها را خنثی کنند و شکست سنگینی به تروریستها و حامیان آنها وارد کنند و آنها پس از آن به جنوب سوریه رفتند.» 

مقداد افزود :« می توان گفت ما در حال حاضر در شمال غربی سوریه یعنی ادلب و همچنین در همه استانها ، برابر دو سناریو قرار گرفته ایم ، سناریو نبرد ارتش سوریه که به هر قیمتی ادامه خواهد یافت. غربیها و همپیمانان منطقه ای و بین المللی آن سر و صدا به راه انداخته اند که ارتش سوریه غیرنظامیان را می کشد و به این طریق می خواهند جلوی عملیات ارتش سوریه را در ادلب بگیرند درحالی که ارتش سوریه با تروریستهایی می جنگد که غیرنظامیان را گروگان گرفته و به کشتار آنها اقدام می کند. غربیها به ویژه آمریکا درحالی اشک تمساح برای غیرنظامیان سوری می ریزند که خودشان غیرنظامیان را می کشند و شهر رقه را به طور کامل ویران کرده اند و فضای مناسبی برای حضور داعش و نیروهای آمریکایی در آن فراهم کرده اند. بنابراین ما درحال حاضر برابر مرحله جدیدی قرار گرفته ایم. ما در دو زمینه به روند آستانه چشم دوخته ایم که مسئله نخست این است که به همپیمانان خودمان یعنی دوستان روس و برادران ایرانی اعتماد زیادی داریم و آنها عامل اساسی و تضمین کننده روند آستانه هستند. اما در خصوص ترکیه با احتیاط و همچنین تردید و خصومت برخورد می کنیم چرا که سرزمین ما را اشغال کرده است و همچنان سیاستهای توسعه طلبانه ای را که از ابتدای جنگ در پیش گرفته بود دنبال می کند. امیدواریم روسیه و ایران نقش فعال و موثری در این زمینه ایفا کنند چرا که زمان  ، عامل تعیین کننده ای در این مرحله است و باید فرصتی برای از بین بردن جبهه النصره فراهم شود.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 17:41:12