دانشمندان ناسا وجود آب را به شکل یخ در سطح کره ماه تایید کردند

چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 23:22:12
دانشمندان ناسا وجود آب را به شکل یخ در سطح کره ماه تایید کردند

تهران- الکوثر: دانشمندان سازمان فضایی آمریکا: ­پیش تر می دانستیم که آب زیادی به ویژه به طور زیر زمینی در ماه وجود دارد اما دانشمندان ناسا وجود آب یخ زده را در سطح ماه تایید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دانشمندان سازمان فضایی آمریکا ناسا اعلام کردند ­پیش تر می دانستیم که آب زیادی به ویژه به طور زیر زمینی در ماه وجود دارد اما دانشمندان ناسا، روز سه شنبه وجود آب یخ زده را در سطح ماه تایید کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این دانشمندان اعلام کردند به این ترتیب آب به طور بالقوه برای فضانوردان آینده در کره ماه در دسترس خواهد بود. 
این مشاهده که جزئیات آن در نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است، به بررسی های زیادی که در گذشته انجام شده است، اضافه می شود. 
بر اساس این بررسی ها آب به شکل یخ در قطب شمال و جنوب ماه در مناطقی که اشعه خورشید در آنجا نفوذ ندارد، وجود دارد. دمای این مناطق هیچ وقت از حدود منفی 150 درجه بالاتر نمی رود.
ناسا همچنین اعلام می کند "با وجود آب در سطح ماه در حدود چند میلیمتر، شاید برای سفرهای اکتشافی آینده یا اقامت در ماه دسترسی به آب به طور بالقوه در سطح ماه سهل الوصول تر از آب شناسایی شده زیر سطح ماه باشد".
محققان به کمک ابزاری که در سال 2008 با یک کاوشگر هندی ارسال کردند وجود یخ را در سطح ماه اثبات کردند. این ابزار به طور مستقیم شیوه ای را که مولکول های یخ نور مادون قرمز را جذب می کنند، اندازه گیری می کند.
شوای لی (Shuai Li)، نویسنده اصلی این مطلب از موسسه ژئوفیزیک و سیاره شناسی هاوایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد "این نخستین بار است که دانشمندان مدرکی غیر قابل رد درباره وجود آب یخ زده در سطح ماه به دست می آورند".
به گفته وی تنها شیوه دانستن این که این آب برای انسان قابل استفاده است یا خیر، از طریق اعزام ربات هایی به منظور نمونه گیری از آب سطح ماه امکان پذیر است. برای نخستین بار بعد از دسامبر سال 1972 ناسا طرحی برای اعزام انسان روی ماه در دست دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 14:38:45

دسته بندی :