وزیر خارجه آلمان: سيستم مستقل مالي براي ارتباط با ايران ايجاد مي کنيم!

چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 1:32:58
وزیر خارجه آلمان: سيستم مستقل مالي براي ارتباط با ايران ايجاد مي کنيم!

تهران- الکوثر: هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در یادداشتی در روزنامه اقتصادی آلماني «هندلس بلات»، خروج آمريکا از برجام را اقدامي اشتباه توصيف و بر محافظت از شرکت هاي اروپايي در برابر تحريم هاي آمريکا تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی نوشت: ما اروپایی ها برای آمریکایی ها این مسئله را روشن کردیم که خروج از توافقنامه هسته ای ایران، یک اشتباه است. با این وصف، نخستین دور از تحریمهای ضد ایرانی آمریکا دوباره اجرایی شدند. در این اوضاع که از اهمیت راهبردی برخوردار است باید برای واشنگتن روشن کنیم که هرچند در پی همکاری هستیم اما اجازه نمی دهیم تا آنها (آمریکایی ها) بتوانند بر ما اثرگذار باشند. به همین خاطر است که از نظر ما این موضوع که شرکتهای اروپایی در برابر این تحریمها محافظت شوند، برداشتی درست است.

وزیر خارجه آلمان خاطر نشان کرد: مسئله تقویت استقلال اروپا، مسئله ای حتمی و اجتناب ناپذیر است. در این مسیر باید کانالها و مجاری پرداخت مستقل از آمریکا در اختیار داشته باشیم، یک صندوق پولی اروپایی (برای استمرار ارتباط مالی با ایران) شکل دهیم و از یک شبکه ارتباط مالی بین بانکی جهانی (سوئیفت) مستقل برخوردار باشیم. تا هر روزی که این توافق، پایدار و قابل اجر باشد، حفظ آن بهتر از آن است که بحرانی در آستانه انفجار را در منطقه خاورمیانه شاهد باشیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 31 مرداد 1397 - 1:32:30