«در مسیر بازگشت»: گام جدید الکوثر در حمایت از آرمان فلسطین

سه شنبه 23 مرداد 1397 - 10:35:21
«در مسیر بازگشت»: گام جدید الکوثر در حمایت از آرمان فلسطین

تهران- الکوثر: در عصری که رسانه های معاند همواره به دنبال سانسور خبری رویدادهایی هستند که بر خلاف منافع و سیاستهایشان است، بی شک رسالت رسانه های محور مقاومت همچون رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران بالاخص شبکه های معاونت برونمرزی سنگین تر خواهد شد. در این راستا، شبکه جهانی الکوثر با تهیه مستندی فاخر به روشهای ابداعی و استراتژی جدید مردم غزه در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی می پردازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تحولات چند ماه اخیر در غزه نشان می دهد که نسل جوان فلسطینی هنوز بر بازگشت به خانه پدری خود مصمم است و استراتژی جدیدی را برای اعتراض به اشغال سرزمین و خانه پدری خود در پیش گرفته است. در این استراتژی جدید که در شکل راهپیمایی بازگشت تبلور پیدا کرده است، جوانان فلسطینی با روش های ابداعی، هزینه های سنگینی بر دوش رژیم اشغالگر می گذارند. روش هایی مانند استفاده از بادبادک های آتش زا و دود لاستیک که زندگی شهرک نشینان اشغالگر را دچار بحران و رژیم صهیونیستی را منفعل کرده است.

علی طریق العوده (در مسیر بازگشت) مجموعه ای است که در 10 اپیزود 22 دقیقه ای، به زوایای مختلف این استراتژی جدید می پردازد.

ساخت بادبادک ها از وسائل اولیه، نحوه استفاده از دود لاستیک های فرسوده خودرو برای ایجاد اختلال در دید نظامیان صهیونیست، فعالیت امدادگران فلسطینی، هدف قرار گرفتن خبرنگاران توسط صهیونیست ها در راهپیمایی بازگشت، و نقش زنان و کودکان در این راهپیمایی ها از مهمترین محورهای این سری از برنامه های مستند الکوثر هستند. به زودی این مستند در کنداکتور پخش الکوثر قرار می گیرد.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت» برای سومین ماه متوالی همچنان جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به تصمیمات ضد فلسطینی آمریکا و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند تا بر حق قانونی خود برای بازگشت، پایان محاصره غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کنند.

از آن زمان تاکنون صدها فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران تن نیز زخمی شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 23 مرداد 1397 - 10:32:6