سازمان بین المللی مهاجرت: افغان ها از ایران می روند

شنبه 20 مرداد 1397 - 14:33:17
سازمان بین المللی مهاجرت: افغان ها از ایران می روند

تهران- الکوثر: سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد مسائل اقتصادی در ایران موجب شده است از ابتدای سال 2018 تاکنون شمار بی سابقه ای از مهاجران افغان، ایران را ترک کنند و به کشورشان بازگردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان بین المللی مهاجرت به تازگی اعلام کرد از آغاز سال 2018 تاکنون بیش از 442 هزارو 344 مهاجر افغان با ترک ایران به کشورشان بازگشته‌اند. این سازمان در گزارشی نوشت، امسال آمار بازگشت مهاجرین افغان از ایران نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
در این گزارش آمده است، تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش بیکاری، و کاهش ارزش تومان از جمله دلایل عمده ای هستند که مهاجران افغان را مجبور به ترک این کشور کرده‌اند.
ایوا شویر یکی از سخنگویان سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان گفته است، 420 هزار مهاجر افغان فقط در هفت ماه سال جاری میلادی از ایران بازگشتند که این آمار بی‌سابقه است.
براساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت؛ ممکن است با شدت گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آمار بازگشت مهاجرین افغان از این کشور بازهم افزایش یابد.

تا پیش از این، تلاش های مستمر مقامات ایرانی برای بازگرداندن مهاجران افغان از ایران به کشورشان موفقیت چندانی نداشت. اکثر این مهاجران به شکل غیرقانونی وارد ایران شده و در این کشور مشغول به کار شده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


شنبه 20 مرداد 1397 - 14:33:11

دسته بندی :