سازمان ملل از میانمار خواست شرایط را برای بازگشت آوارگان روهینگیا مهیا کند

چهار شنبه 17 مرداد 1397 - 21:16:48
سازمان ملل از میانمار خواست شرایط را برای بازگشت آوارگان روهینگیا مهیا کند

تهران- الکوثر: آژانس های امدادی سازمان ملل روز چهارشنبه از میانمار خواستند شرایط را در ایالت راخین برای بازگشت امن صدها هزار آواره روهینگیا از بنگلادش و هموار کردن زمینه برای اعطای شهروندی به افراد واجد شرایط بهبود ببخشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و برنامه توسعه سازمان ملل در بیانیه مشترکی اعلام کردند به دسترسی کامل به ایالت راخین نیاز دارند و همچنان منتظر مجوز برای نیروهای بین المللی به منظور مستقر شدن در شهر مائونگداو در پی درخواست های مطرح شده در چهاردهم ماه ژوئن هستند.
مقامات میانمار هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده اند.
سازمان ملل اوایل ماه ژوئیه کلیات توافقنامه ای را با میانمار به منظور اجازه دادن به صدها هزار مسلمان روهینگیا در بنگلادش برای بازگشت امن و اختیاری به کشورشان امضا کرد ولی این توافق مخفیانه، که رویترز آن را مشاهده کرده است، هیچ تضمین صریحی درباره اعطای شهروندی یا آزادی تردد این افراد در سراسر کشور ارائه نمی کند.
این آژانس های سازمان ملل اعلام کردند به پیشرفت اساسی در سه حوزه مهم فورا نیاز است: «فراهم کردن امکان دسترسی کارآمد در ایالت راخین، تضمین آزادی رفت و آمد همه گروه ها و پرداختن به علل ریشه ای این بحران».
پس از عملیات ارتش میانمار که ماه اوت پارسال در واکنش به حملات یک گروه مسلح به قرارگاه های امنیتی آغاز شد، بیش از 700 هزار مسلمان روهینگیا از ایالت راخین در غرب این کشور گریخته اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 17 مرداد 1397 - 17:54:42