دیدار سرپرست حجاج ایرانی با نمایندگان بعثه های مراجع در مدینه

سه شنبه 16 مرداد 1397 - 7:24:45
دیدار سرپرست حجاج ایرانی با نمایندگان بعثه های مراجع در مدینه

تهران- الکوثر: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بازدید از دفاتر مراجع عظام تقلید در مدینه منوره، با نمایندگان بعثه های مراجع دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که در مدینه منوره بسر میبرد با نمایندگان بعثه های مراجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بازدید از دفاترمراجع عظام تقلید در مدینه منوره، با نمایندگان بعثه های مراجع دیدار و گفتگو کرد.
سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دراین دیدارها ضمن گفتگو و خوش آمد گویی به بعثه های اعزامی از نظرات و پیشنهادهای آنان مطلع شد و درباره برخی سوال های مطرح شده در حوزه حج توضیحات لازم را بیان کرد.
دراین دیدارها که آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان ،سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کردند نمایندگان مراجع عظام تقلید با بیان اینکه زائران شهر پیامبر از نحوه برخورد طرف میزبان درمبادی ورودی و اماکن زیارتی رضایت دارند ، شرایط حج امسال را خوب و رو به رشد توصیف کردند. 
تخریب ها دراطراف مسجد النبی و ساخته نشدن هتل های جدید، متوقف ماندن عملیات اجرایی طرح اسکان شهرک زائران در منطقه ای در نزدیکی میقات شجره و چگونگی تسهیلات فراهم شده برای حجاج کشورمان در مدینه، مکه، عرفات و منا از دیگر محورهایی بود که در این دیدارها مطرح شد و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ابراز امیدواری کرد با توجه به توافقنامه امضا شده بین مسئولان حج دو کشور و برنامه ریزی واقدامات صورت گرفته ، حج امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.
وی همچنین شرایط و وضعیت حج گزاری در دهه های 50 و 60 را یادآور شد و افزود: اگر طرح های توسعه در مدینه و مکه به موقع اجرا می شد هم اکنون امکانات مناسب تری برای مشتاقان زیارت حرم پیامبر فراهم شده بود.

آقای محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدارها درباره مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه ومکه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حدود 86 هزار زائر ایرانی امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند که تاکنون بیش از نیمی از آنان از طریق دو فرودگاه مدینه و جده وارد عربستان شدند.وی افزود: دست اندرکاران و عوامل اجرایی حج از سال گذشته تلاش خود را برای ایجاد شرایط و امکانات بهتربرای زائران ایرانی آغاز کرده اند. 
نمایندگان مراجع عظام تقلید دراین دیدارها تلاش بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت رابرای حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی در موسم حج و اماکن زیارتی قابل تقدیر دانستند و حجت السلام والمسلمین قاضی عسکرتصریح کرد: حجاج ایرانی با عزت مشغول عبادت و زیارت هستند و در بررسی ها تاکنون برخورد و اتفاق نگران کننده ای گزارش نشده است. وی با اشاره به اینکه شرایط نسبت به گذشته تغییریافته است، گفت: حضور زائران ایرانی در کنگره عظیم حج بسیارمهم است و در بازدیدهایی که از محل اسکان زائران صورت می گیرد حجاج اظهار می دارند که از سفر به سرزمین وحی و حضور در این اجتماع بین المللی اسلامی بسیارخوشحالند.
حجت الا سلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که حج محل طرح مسایل فرقه ای نیست، افزود: حضور زائران کشورمان در کنار مسلمانان ازاقوام و ملیت های مختلف این فرصت را فراهم کرده است تا دل ها به هم نزدیکتر و علاقمندی به یکپارچگی و وحدت امت اسلامی بیشتر شود. 
بر پایه این گزارش، این دیدارها در دفاتر مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی ، سیستانی، وحید خراسانی، سید محمد سعید حکیم، سبحانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، سید کاظم حائری، فیاض و سید محمد شاهرودی صورت گرفت. سرپرست حجاج ایرانی در پایان این دیدارها از حضور نمایندگان مراجع در حج ابراز خرسندی و آن را در پاسخگویی به مراجعات زائران موثر توصیف کرد.

 


برای دسترسی به اخبار حج عمره و تمتع 1397 اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 16 مرداد 1397 - 0:4:12