اتحاد احزاب پاکستانی علیه عمران خان‎؛ آیا او می‌تواند نخست وزیر شود؟

جمعه 12 مرداد 1397 - 12:2:43
اتحاد احزاب پاکستانی علیه عمران خان‎؛ آیا او می‌تواند نخست وزیر شود؟

تهران- الکوثر: دو حزب اصلی اپوزیسیون پاکستان گفته‌اند که برای به چالش کشیدن عمران خان که در انتخابات پارلمانی پیروز شده است، نیروهای خود را در پارلمان برای تعیین یک کاندیدا برای سمت نخست وزیری تجمیع می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این ائتلاف با چند حزب کوچکتر نمی‌تواند انتخاب عمران خان را به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان از مسیر خود منحرف کند اما می‌تواند اکثریتی محدود را برایش برجای بگذارد که اجرایی شدن برنامه‌هایش را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

حزب تحریک انصاف عمران خان موفق شد ۱۱۶ کرسی از ۲۷۲ کرسی مجمع ملی را از آن خود کند و براین باور است که شرکای ائتلافی کافی را در میان احزاب کوچکتر و مستقل برای دستیابی به آرای اکثریت به منظور تشکیل دولت جدید در اختیار دارد.

اما احزاب اصلی رقیب که روز پنجشنبه بار دیگر اعلام کردند در انتخابات ۲۵ ژوئیه تقلب از سوی ارتش پاکستان صورت گرفته، وعده دادند که با یکدیگر و به همراه احزاب کوچکتر در پارلمان علیه انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر رای می‌دهند.

مریم اورنگزیب، سخنگوی حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز گفت: این ائتلافی است که علیه تقلب در انتخابات شکل گرفته و در آن تمام احزابی که با انتخاباتی آزاد و عادلانه روبرو نبودند، با هم ائتلاف تشکیل داده‌اند.

این احتمال وجود دارد که ائتلاف اپوزیسیون برای متوقف کردن انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان از آرای کافی برخوردار نباشد.

حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز به حزب مردم پاکستان به رهبری بیلاوال بوتو، پسر نخست وزیر فقید این کشور و چند حزب مذهبی و ناسیونالیست کوچکتر دیگر پیوسته و ائتلافی اپوزیسیون را تشکیل داده که نامش "کنفرانس تمامی احزاب" است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 12 مرداد 1397 - 12:2:34

دسته بندی :