جنبش فتح به طرح مصر برای آشتی ملی فلسطین پاسخ داد

چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 17:38:11
جنبش فتح به طرح مصر برای آشتی ملی فلسطین پاسخ داد

تهران - الکوثر : عضو کمیته مرکزی و رئیس کمیته پیگیری آشتی ملی جنبش فتح ، تاکید کرد این جنبش ، پاسخ مثبت و کتبی خود به پیشنهادات ارائه شده از سوی مصر در زمینه آشتی ملی را به مقامات این کشور ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عزام احمد با بیان این‌ که پاسخ این جنبش به "عباس کامل" وزیر اطلاعات مصر ارائه شده است ، افزود: این طرح بر اساس توافق آشتی ملی سال 2011 امضاء شده است و توافقات صورت گرفته به‌زودی وارد مرحله اجرا می‌شود. 

پیشتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تماس تلفنی با وزیر اطلاعات مصر گفته بود: این جنبش با در نظر گرفتن شرایط خاص مساله فلسطین به ویژه، قدس و آوارگان فلسطینی، با طرح جدید آشتی ملی مصر موافقت کرده است. 

به گفته «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، مهمترین پیشنهادات مصر در طرح آشتی ملی شامل، توقف مجازات های اِعمال شده علیه باریکه غزه، برگزاری انتخابات بدون هیچ پیش شرط و آغاز رایزنی ها برای تشکیل دولت وحدت ملی است.

جنبش‌های فتح و حماس، پیشتر در 12 اکتبر 2017 در قاهره توافق آشتی ملی امضاء کردند. 

پس از توافق آشتی ملی، جنبش حماس کمیته اداری را در باریکه غزه منحل و به فراهم شدن زمینه فعالیت دولت وفاق ملی فلسطین در غزه کمک کرد، اما تشکیلات خودگردان فلسطین با کارشکنی مانع از لغو مجازات‌ها ضد باریکه غزه می‌شود و برای پرداخت حقوق کارکنان تاخیر و تعلل می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 17:37:54

دسته بندی :