ذوالنور تشریح کرد:

اهداف آمریکا از پیشنهاد مذاکره با ایران

دو شنبه 8 مرداد 1397 - 14:44:33
اهداف آمریکا از پیشنهاد مذاکره با ایران

تهران- الکوثر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اهداف رئیس جمهور آمریکا از مطرح کردن پیشنهاد مذاکره با ایران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجتبی ذوالنور در خصوص دعوت ترامپ از ایران برای انجام دادن مذاکرات جدید با آمریکا، اظهارداشت: ترامپ بعد از توئیتی که علیه رئیس جمهور ایران منتشر کرد، با واکنش گسترده محافل سیاسی دنیا روبه رو شد و از سخنان روسای سایر کشورها، وزرای خارجه کشورهای مختلف و حتی از درون هیات حاکمه آمریکا دریافت که این ادبیات کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه جامعه جهانی را علیه آمریکا متشکل می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرد: اکنون اگر ترامپ صحبت از مذاکره می‌کند، در حقیقت یک نیرنگ و فریب است، جمله‌ای که ترامپ گفته مبنی بر این است که آمریکا آماده مذاکره اساسی و اصلی با ایران است، این در حالی است که پیش از بیان این موضع، ترامپ گفته که برجام قراردادی وحشتناک است.

​وی افزود: با این 2 سخن ترامپ مشخص می‌شود که رئیس جمهور آمریکا برای تحقق 3 هدف، برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده است.

ذوالنور ادامه داد: هدف اول آن‌ها این است که محدودیت‎‌های برجامی را بدون تاریخ کنند و بدون انقضا باشد، این در حالی است که محدودیت‌های ایران در برجام از 8 سال تا 25 سال است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه هدف دوم آن‌ها این است که نفوذ منطقه‌ای ایران را به برجام ربط بدهند و در مسیر آن مانع ایجاد کنند، گفت: هدف سوم آمریکایی‌ها این است که توان موشکی و دفاعی ایران را هم به برجام ربط دهند و آن را محدود کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرد: با این شرایط ورود آمریکایی‌ها به این موضوع، فریب کارانه و زیاده خواهانه است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 8 مرداد 1397 - 14:44:27