لبنانی ها از پرچم حرم مطهر رضوی استقبال کردند

جمعه 5 مرداد 1397 - 12:3:0
لبنانی ها از پرچم حرم مطهر رضوی استقبال کردند

تهران- الکوثر: همزمان با ایام دهه کرامت، کاروان «زیر سایه خورشید» حامل پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) در شهرهای مختلف لبنان رفت و با استقبال مردمی روبرو شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خادمان حرم مطهر رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید، با دردست داشتن پرچم حرم امام رضا (ع)، به ده ها شهر و دهکده لبنان رفتند و با حضور در مساجد، حسینه ها و مراکز درمانی و بهداشتی حال و هوای عاشقان امام هشتم شیعیان را دگرگون کردند.
امسال در چارچوب یازدهمین دوره برنامه های این کاروان 80 کاروان خادمان امام هشتم(ع) به 15 کشور در 3 قاره جهان عزیمت کردند.
دهکده های جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت که ایستادگی آنها در برابر رژیم صهیونیستی زبانزد است، از جمله مقصدهای کاروان خدام رضوی در طول یک هفته اخیر بود.
دلدادگان امام علی بن موسی الرضا (ع) در مسجد قائم(عج) «ضاحیه»، پرچم سبز حرم رضوی را در آغوش گرفتند و به سر و صورت خود کشیدند و اشک شوق ریختند.
در مرکز بهداشتی و درمانی دارالحوراء (س) در حومه جنوبی بیروت، پزشکان و پرستارانی که بر زخم های مدافعان حرم لبنانی مرهم می گذارند و خانواده های آنان را درمان می کنند، نخست برای شفای بیماران و جانبازان مقاومت دعا کردند و سپس حاجت های خود را با توسل به حضرت رضا (ع) از خداوند مسالت داشتند.
چهارشنبه در شهرداری منطقه الغبیری در جنوب بیروت که جشن میلاد امام مهربانی ها برگزار شد، مردم برای تبرک جستن به پرچم سبز رضوی سر از پا نمی شناختند و از خادمان می خواستند تا نزد امامشان آنها را یاد کنند.
آیت الله حیدری امام جمعه اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری، «حسن نجفی» قاری و خادم رضوی، «سید محمد جواد محمد خانی» خادم حرم، «احمد طرفی» و «احمد سواری» از اعضای کاروان زیر سایه خورشید بودند که به لبنان آمدند.
این چهارمین سال بود که پرچم سبز حرم امام رضا(ع) برای شیعیان لبنانی فرستاده شد.
همچنین دیروز (پنجشنبه) نشست «محبت و عدالت در ادیان با نگاه به سیره رضوی» که مقدمه ای برای همایش بین المللی «امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان» است با حضور صاحبنظران مسلمان و مسیحی در لبنان برگزار شد.
در حاشیه این نشست نمایشگاهی برگزار شد که تصاویری از بارگاه نورانی رضوی و گنجینه کتب خطی ادیان گوناگون موجود در موزه آستان قدس، در آن به معرض دید علاقه مندان درامد و به عنوان تبرک به حاضران «نمک و نبات» توزیع شد.
نخستین برنامه رسمی یازدهمین دوره فعالیت کاروان «زیر سایه خورشید» (خادمان حرم مطهر رضوی ) به مناسبت دهه کرامت حدود 10 روز پیش از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز شد.


اخبار لبنان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 5 مرداد 1397 - 11:24:31