همبستگی مجمع علمای یمن با دولت و ملت ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا

چهار شنبه 3 مرداد 1397 - 18:29:11
همبستگی مجمع علمای یمن با دولت و ملت ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا

تهران- الکوثر: مجمع علمای یمن ضمن اعلام همبستگی با ملت و دولت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا علیه این کشور، عناصر تکفیری و تروریستی در منطقه را ابزاری در دستان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجمع علمای یمن امروز (چهارشنبه) با جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های و زورگویی آمریکا ابراز همبستگی کرد.

این مجمع در بیانیه‌ای که منتشر کرده، اعلام داشت علمای یمن ضمن همبستگی با ملت و دولت ایران در برابر زیاده‌ خواهی‌های آمریکایی‌ها، از «مواضع شجاعانه این کشور در مقابل توطئه و استکبار آمریکا» تمجید کرد.

مجمع مذکور همچنین تکفیری‌هایی را که دست به اقدامات تروریستی در کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و پاکستان می‌زنند، «ابرازی در دست آمریکا و صهیونیسم» خواند و با مردم سه کشور اعلام همبستگی کردند.

مجمع علمای یمن در بیانیه خود بر هویت اسلامی فلسطین تأکید کرد و گفت که مسجد الاقصی «معلم اسلامی» است و اقدامات صهیونیست‌ها از قبیل یهودی‌سازی شهر قدس، تغییر هویت اسلامی آن و محکوم کردن فرزندان آن از زبان خودشان در چارچوب نقشه‌های توطئه صهیونیست‌ها در کشورهای عربی و اسلامی است.

این مجمع از همه علماء، فرزانگان، آزادگان و رهبران اسلامی خواست دست به تحرکاتی برای مقابله با این نقشه‌ها زده و به صورت جدی برای آزادسازی و پاکسازی فلسطین از لوث اشغالگران صهیونیستی تلاش کنند.

علمای یمن این گونه تحرکات را «واجب عینی» هر مسلمانی دانستند و تاکید کردند که مقابله با طرح موسوم به «معامله قرن» که خواهان پایان دادن به آرمان فلسطین و سلب حق بازگشت فلسطینیان آواره به سرزمینشان بوده، مسئولیت عموم مسلمانان است.

در بخشی دیگر از این بیانیه، مجمع علمای یمن اقدام اخیر عناصر وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی در کشتار فجیع یک اسیر مجروح یمنی را «زشت و وحشیانه» خواند که مستوجب تحرک جدی و گسترده برای آزادسازی و پاکسازی یمن از لوث «حیوان‌های درنده انسان‌نما» است.

کاربران فضای مجازی در یمن طی چند روز گذشته ویدیویی را دست به دست می‌کردند که در آن، نیروهای ائتلاف عربستان سعودی یکی از اسرای ارتش یمن را بعد از بسته به رگبار گلوله، از بالای کوه به پایین پرت کردند که این مسئله واکنش و خشم گروه‌ها و شخصیت‌های یمن را در پی داشت.(جزئیات بیشتر)

مجمع علمای یمن در واکنش به این جنایت، آمریکا و رژیم‌های مزدور سعودی و اماراتی آن در منطقه را مسئول سلامت اسرای یمنی و نحوه تعامل با آن‌ها دانست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 3 مرداد 1397 - 18:28:48