روزنامه رای الیوم:

فرستاده ویژه روسیه براي تشريح نتایج نشست هلسینکی به تهران سفر مي کند

پنج شنبه 28 تیر 1397 - 14:31:14
 فرستاده ویژه روسیه براي تشريح نتایج نشست هلسینکی به تهران سفر مي کند

تهران - الکوثر: فرستاده ویژه روسیه در امور سوریه در دیدار با مقامات ایران نتایج نشست اخیر ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هلسینکی فنلاند را به اطلاع مقامات ایران خواهد رساند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه رای الیوم اعلام کرد الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه روسیه در امور سوریه چهارشنبه 18 ژوئیه به تهران سفر کرد .

سایت روس: نماینده پوتین برای مطلع‌کردن ایران از نتایج نشست «هلسینکی» عازم تهران می‌شود


الکساندر لاورنتیف در تهران با مقامات ایرانی درباره نتایج نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی گفتگو می کند.
پایگاه روزنامه اینترنتی رای الیوم به نقل از پایگاه خبری تلویزیون RBC روسیه اعلام کرد: فرستاده ویژه روسیه در امور سوریه در دیدار با مقامات ایران نتایج نشست اخیر ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هلسینکی فنلاند را به اطلاع مقامات ایران خواهد رساند.
ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ دوشنبه گذشته در هلسینکی با هم دیدار کردند و الکساندر لاورنتیف یکی از اعضای تیم مذاکره کننده روسیه در این نشست بود .
در همین حال سفارت روسیه در تهران نیز در پایگاه خبری رسمی خود اعلام کرد الکساندر لاورنتیف در تهران با مقامات ایرانی دیدار می کند .
لاورنتیف با مقامات ایرانی درباره مسئله ایران در نشست هلسینکی گفتگو خواهد کرد. بر اساس گزارش تلویزیون RBC یکی از موضوعات مورد توافق میان پوتین و ترامپ در نشست فنلاند مسئله حضور ایران در سوریه بود .
پوتین در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ بر مسئله نابودی تروریست ها در جنوب غرب سوریه تاکید و اعلام کرد شرایط در بلندیهای جولان باید مطابق با توافقنامه سال 1974 درخصوص جدایی و تفکیک میان نظامیان اسرائیلی و ارتش سوریه باشد.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

برای عضویت در توئیتر الکوثر کلیک کنید


پنج شنبه 28 تیر 1397 - 14:27:58

دسته بندی :