گام روسیه برای کمک به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

پنج شنبه 28 تیر 1397 - 13:54:46
گام روسیه برای کمک به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

تهران الکوثر: وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با موافقت مقامات سوریه و در چارچوب تلاش های بین المللی برای کمک به بازگشت آوارگان سوری به محل زندگی دائمی خودشان در سوریه، یک اردوگاه در سوریه تاسیس کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور در سوریه مرکزی برای توزیع غذا و اسکان آوارگان تاسیس کرد. وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این مرکز با توافق با مقامات سوریه و در چارچوب تلاش های بین المللی برای کمک به بازگشت آوارگان سوری به محل زندگی دائمی خودشان تاسیس شده است.
در این مرکز بر بازگشت افرادی که به طور موقت آواره شده بودند و در کشورهای دیگر به سر می بردند و همچنین آوارگان سوری که در داخل این کشور حضور دارند به محل زندگی اصلی خودش نظارت می کند و در جهت تحویل کمک های بشردوستانه، کمک های پزشکی و دیگر خدمات بشر دوستانه کمک می کند.
این مرکز به طور مشترک توسط وزارت دفاع روسیه و وزارت امور خارجه این کشور تاسیس شده است. به موازات آن اطلاعات مربوط به ابتکار عمل روسیه برای مقابله با مشکل بازگشت آوارگان سوری به سوریه از طریق کانال های دیپلماتیک در اختیار نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد و همچنین سفارت های روسیه در سی و شش کشور که بیشترین شمار آوارگان سوری را در خود جای داده اند قرار گرفته است.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

برای عضویت در توئیتر الکوثر کلیک کنید


پنج شنبه 28 تیر 1397 - 13:49:18

دسته بندی :