برق عربستان جایگزین برق صادراتی ایران به عراق می شود؟!

سه شنبه 26 تیر 1397 - 13:27:14
برق عربستان جایگزین برق صادراتی ایران به عراق می شود؟!

بغداد- الکوثر: رسانه‌های عراقی همزمان با صدور بیانیه شکست مذاکرات برای ادامه تامین برق از ایران، از ماموریت جدید وزیر برق این کشور برای مذاکره جهت تامین انرژی مورد نیاز از عربستان خبر دادند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه های عراق در خبری به نقل از بیانیه مطبوعاتی وزارت برق عراق اعلام کردند؛ هیئت عراقی که به تهران سفر کرده بود نتوانست طرف ایرانی را برای ادامه فروش برق به عراق متقاعد کند و در این کار ناکام ماند.
 
بر اساس بیانیه وزارت برق عراق در پی شکست مذاکرات صورت گرفته این وزارتخانه طرحی را برای جایگزینی تامین واردات برق مورد نیاز خود در دستور کار قرار داده است.
 
در این حال پایگاه اطلاع‌رسانی «المسله» عراق هم در خبری اعلام کرد: حیدر العبادی به وزیر برق ماموریت داد برای امضای یادداشت تفاهم در زمینه انرژی به سرعت عازم عربستان شود.
 
این پایگاه خبری عراقی به نقل از بیانیه دفتر العبادی خبر داد: وی به وزیر برق ماموریت داد به همراه مسئولان ارشد این وزارتخانه طی یک هفته عازم عربستان شود و یادداشت تفاهمی در زمینه انرژی با مسئولان این کشور امضا کند.

پیش از این رسانه های عراقی علت توقف صادرات برق از ایران به عراق را پرداخت نشدن بدهیهای قبلی این کشور بابت برق وارد شده از ایران و همچنین افزایش مصرف برق در داخل ایران اعلام کرده بودند. با این حال کارشناسان عراقی با اشاره به وجود نداشتن زیرساخت های لازم برای واردات برق از عربستان سعودی، عملی شدن فوری چنین طرحی را -اگر وجود داشته باشد- غیرممکن می دانند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


سه شنبه 26 تیر 1397 - 13:20:10