توسعه همکاری های بهداشتی درمانی ایران و جمهوری آذربایجان

جمعه 22 تیر 1397 - 1:38:10
توسعه همکاری های بهداشتی درمانی  ایران و جمهوری آذربایجان

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در اولین روز سفر خود به جمهوری آذربایجان با سه وزیر این کشور دیدار و در زمینه توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه بهداشت و درمان گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر «سید حسن قاضی زاده هاشمی» روز پنجشنبه با «اوکتای شیر علی اف» ، وزیر بهداشت ، «شاهین مصطفی یف » وزیر اقتصاد و «ساحل بابایف » وزیر کار و تامین اجتماعی جمهوری آذربایجان دیدار و در زمینه تسریع در اجرای طرح های مشترک ، تعامل پزشکی ، خدمات پزشکی ، پیشگیری و درمان برخی بیماری ها همچون هپاتیت در جمهوری آذربایجان ، تبادل دانشجو و بهره مندی از ظرفیت های دو کشور در حوزه بهداشت و درمان گفتگو کرد. 
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در پایان این دیدارها با اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه های مختلف گفت در عرصه بهداشت و درمان هم با توجه به عزم و اراده روسای جمهور دو کشور بر توسعه همکاری ها، کارهای خوبی صورت می گیرد و در سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران مقرر شده بود در زمینه صادرات دارو و گسترش آن در کشور جمهوری آذربایجان و انتقال تجربیات دو کشور و انجام اعمال جراحی پیچیده تبادل تجربه شده وحتی سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد و ما در این جلسات امروز روی این مباحث تبادل نظر کردیم. 
وی دستاوردهای این دیدارها را مفید دانست و اظهار امیدواری کرد بیش از گذشته دو طرف بتوانند در زمینه صادرات دارو و انتقال دانش و فناوری همکاری کنند.
در این سفر علاوه بر برخی از معاونان وزارت بهداشت چند تن از مدیران شرکت های دارویی ایرانی هم وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان را همراهی می کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 تیر 1397 - 23:49:41

دسته بندی :