اداره برخی مناطق درعا به گروه‌های مخالف سوری واگذار می‌شود

چهار شنبه 20 تیر 1397 - 9:53:53
اداره برخی مناطق درعا به گروه‌های مخالف سوری واگذار می‌شود

تهران- الکوثر: روسیه با گروه‌های مخالف مسلح در جنوب سوریه بر سر تحویل اداره برخی از مناطق استان درعا به این گروه‌ها به توافق رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابع میدانی در استان درعا گزارش دادند، با روسیه در خصوص تحویل اداره برخی مناطق در این شهر و روستاهای اطراف درعا در جنوب سوریه به گروه‌های مخالف مسلح توافق کردند.

این منابع تاکید کردند، نمایندگان گروه‌های مخالف در درعا با هیئت روسی به ریاست الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه روسیه در سوریه نشستی داشته و درباره عقب‌نشینی نیروهای دولتی از محله "سجنه" درعا، ممانعت از نفوذ این نیروها در این محله و تحویل اداره آن به گروه‌های مخالف توافق کردند.

منابع مذکور گفتند، این توافق‌نامه همزمان با بازگرداندن غیرنظامیان به مناطق خود در درعا و اطراف آن و تعهد پلیس روسیه نسبت به حفاظت از آنها انجام شد.

نمایندگان گروه‌های جامعه مدنی در شمال درعا نیز اعلام کردند، از هرگونه تصمیمی که هیئت نظامی مذاکره‌کننده بگیرد، از جمله ممانعت از مهاجرت مردم این استان حمایت می‌کنند.

پیشتر منابع نظامی مخالف دولت سوریه در جنوب این کشور تاکید کردند، گروه‌های مخالف مسلح با طرف روسی بر سر عقب‌نشینی نیروهای دولت از شهرک "ام المیاذن" واقع در شرق درعا و بازگرداندن غیرنظامیان به آن به توافق رسیدند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 20 تیر 1397 - 9:53:46