اردن: بازگشت آوارگان در جنوب سوریه اولویت‌ ماست

شنبه 16 تیر 1397 - 22:35:39
اردن: بازگشت آوارگان در جنوب سوریه اولویت‌ ماست

تهران- الکوثر: وزیر خارجه اردن اعلام کرد، بازگشت آوارگان سوری جنوب سوریه اولویت این کشور در رایزنی با تمامی طرف‌هاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن تاکید کرد: بازگشت ده‌ها هزار تن از آوارگان سوری در جنوب سوریه از اولویت‌های اردن است و کشور برای تحقق این امر با طرف‌های مربوطه وارد رایزنی شده است.

الصفدی پس از اعلام دستیابی به توافق میان مخالفان سوری با دولت دمشق با وساطتت روسیه در جنوب سوریه افزود: تامین امنیت برادران سوری در جنوب سوریه و بازگشت به منازلشان، تامین نیازها و تضمین امنیت در سرزمینشان در راس مذاکراتمان با تمامی طرف‌ها است.

وی همچنین اظهار داشت: ما موضوع تضمین امنیت درخصوص روند بازگشت آوارگان سوریه به منازلشان را بررسی کردیم. راه حل سیاسی، حمایت و حفاظت از غیرنظامیان، ممانعت از اخراج آن‌ها، ممانعت از افزایش درد و رنج آوارگان مسؤولیت همگانی است.

الصفدی تصریح کرد: اکثر سوری‌هایی که طی سال‌ها در مناطق تحت سیطره مخالفان زندگی می‌کردند از اقدامات تلافی‌جویانه هراس دارند و آن‌ها می‌گویند که اگر مجددا به مناطق تحت کنترل نظام بازگردند اطمینانی به مسؤولان ندارند.

وی همچنین گفت: سازمان ملل از اردن خواسته است تا مرزهایش را باز کند.

اردن تاکنون این موضوع را  به دلیل فشارهای امنیتی و اقتصادی بر اردن که میزبان حدود ۶۵۰ هزار پناهجوی سوری است را رد کرده و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به ۶۰ هزار سوری در نزدیکی مرز اردن هستند و تعداد آوارگان به دلیل عملیات ارتش سوریه تاکنون به بیش از ۳۲۰ هزار تن رسیده است.

 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 16 تیر 1397 - 14:46:19

دسته بندی :