ادامه رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه؛ بازی های روز شنبه 16 تیرماه

شنبه 16 تیر 1397 - 10:49:27
ادامه رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه؛ بازی های روز شنبه 16 تیرماه

تهران- الکوثر: با ادامه رقابتهای فوتبال جام جهانی 2018 روسیه ، در بیست و چهارمین روز این مسابقات، امروز باانجام دوبازی تکلیف دوتیم دیگر برای صعود به مرحله نیمه نهایی مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،،دیروز در اولین  مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم های اروگوئه و فرانسه در نیژنی نوگورود به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه دو بر صفر به نفع فرانسوی ها تمام شد. 

در دومین بازی از مرحله یکم چهارم نهایی جام جهانی 2018 روسیه، جمعه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران تیم‌های ملی برزیل و بلژیک در ورزشگاه کازان آره‌نا به مصاف هم رفتند که این بازی را بلژیکی‌ها با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان رساندند.

نماینده اروپا با گل به خودی فرناندینیو در دقیقه 13 و شلیک خارج از محوطه جریمه کوین دی‌بروینه در دقیقه 31 پیش افتاد و در ادامه برزیل یکی از گل‌های خورده را در دقیقه 76 توسط رناتو آگوستو جبران کرد.

به این ترتیب بلژیک برای اولین بار از سال 1986 به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کرد. همچنین با حذف برزیل از جام، قطعی شد که برای چهارمین دوره متوالی قهرمان جام جهانی از قاره اروپا خواهد بود چرا که پیش از این فرانسه با غلبه بر اروگوئه صعود کرده بود و سایر تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی نیز همگی اروپایی هستند.

در نیمه اول بازی با برتری نسبی برزیل و 2 حمله نافرجام این تیم شروع شد اما در ادامه بلژیک با ضد حملاتش خطرساز شد و در دقیقه 13گل به خودی فرناندینیو پیش افتاد. در ادامه حملات برزیل بیشتر شد اما باز هم بلژیک روی یک ضدحمله با حرکت هوشمندانه لوکاکو و پاس دیدنی‌اش توسط دی‌بروینه در دقیقه 31 به گل دوم رسید تا باز هم حملات سلسائو ثمری نداشته باشد و دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم برزیل بر شدت حملات خود افزود و بارها دروازه شیاطین سرخ را تهدید کرد تا اینکه بازیکن تعویضی این تیم، رناتو آگوستو با پاس زیبای کوتینیو یکی از گل‌های خورده را برای سلسائو جبران کرد. برزیل بعد از این گل هم موقعیت‌های خطرناک دیگری برای فرار از شکست داد که دو تا از بهترین آنها توسط آگوستو و کوتینیو به هدر رفت.

در این دیدار توبی آلدرویرلد و توماس مونیه (کسی که بازی بعدی تیمش را از دست داد) از بلژیک و فرناندینیو و فاگنر از برزیل کارت زرد گرفتند.

اما برنامه بازی های امروز ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ 

 ساعت ۱۸:۳۰-  سوئد - انگلیس، ورزشگاه سامارا  

ساعت ۲۲:۳۰-  روسیه - کرواسی، ورزشگاه سوچی 

هردو  بازی  از شبکه سه تلویزیون پخش خواهد شد.

سایت‌های پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت شبکه سه

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت صدا و سیما

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت آنتن

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت تلوبیون

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت آی‌نت

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : سایت ورزش 11

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه ورزش از طریق سایت شبکه ورزش

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه ورزش از طریق سایت آنتن

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه جهانی جام جم (برای تماشای بازی‌های تیم ملی ایران)

سوئد-انگلیس؛ به روایت آمار

سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ شنبه و از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران بین تیم های سوئد و انگلیس برگزار می‌شود. این بازی را ورزشگاه سامارا میزبانی خواهد کرد. به این بهانه نگاهی خواهیم داشت به آمار و نکات جذاب این دیدار از نگاه اوپتا:

-این بازی بیست و پنجمین تقابل دو تیم در تاریخ خواهد بود. در بازی های قبلی ۸ برد برای انگلیس، ۷ برد برای سوئد و ۹ تساوی ثبت شده است.

-سوئد و انگلیس پیش از این دو بار در جام های جهانی مقابل هم صف آرایی کرده اند که هر دو بازی در مرحله گروهی بوده و با تساوی پایان یافته است. (۱-۱ در ۲۰۰۲ و ۲-۲ در ۲۰۰۶)

-سوئد می‌تواند به سومین تیمی تبدیل شود که انگلیس آن ها را هم در جام جهانی و هم در یورو شکست داده است. انگلیس پیش از این تنها آلمان و سوئیس را در هر دو رقابت شکست داده است. انگلیس در یورو ۲۰۱۲، موفق شد ۳-۲ بر سوئد غلبه کند.

-سوئد برای پنجمین بار در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی حاضر می‌شود. آن ها در سه دوره از چهار دوره قبلی (۱۹۳۸، ۱۹۵۸ و ۱۹۹۴) موفق به عبور از این مرحله و حضور در نیمه نهایی شده اند و تنها در یک چهارم نهایی ۱۹۳۴ به آلمان باختند.

-برای اولین بار بعد از جام جهانی ۲۰۰۶، انگلستان به یک چهارم نهایی راه یافته است. سه شیرها در آن دوره در ضربات پنالتی مغلوب پرتغال شدند. بعد از پیروزی ۳-۲ بر کامرون در جام جهانی ۹۰، انگلیس هرگز نتوانسته از یک چهارم نهایی عبور کند. در حقیقت انگلیس در ۸ حضور قبلی خود در یک چهارم نهایی، تنها ۲ بار موفق به راه یابی به نیمه نهایی شده است. (۱۹۶۶ و ۱۹۹۰)

 

-۱۱ گل از ۱۴ گل آخر سوئد در جام های جهانی، از جمله ۵ گل از ۶ گل آن ها در جام جهانی ۲۰۱۸، در نیمه دوم به ثمر رسیده است.

-در تاریخ حضور انگلیس در جام های جهانی، هیچ بازیکنی موفق به زدن بیش از ۶ گل در یک دوره نشده است. گری لینکر در جام جهانی ۱۹۸۶ با زدن ۶ گل آقای گل مسابقات شد و حال هری کین ۶ گله، با زدن تنها یک گل دیگر می‌تواند از لینکر عبور کرده و تاریخ سازی کند.

-تمام ۶ ضربه در چهارچوب هری کین در جام جهانی ۲۰۱۸ به گل تبدیل شده است. او در این مسابقات ۳ گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. آخرین بازیکنی که در یک دوره ۳ پنالتی را به گل تبدیل کرده، هریستو استویچکوفِ بلغارستان در جام جهانی ۱۹۹۴ بود.

-هری کین با گلزنی در این بازی، می‌تواند به سومین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلستان تبدیل شود که در ۷ بازی ملی متوالی گلزنی می‌کند. پیش از او جورج کمسل در سال های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۶، در ۹ بازی متوالی برای انگلیس گلزنی کرده بود و استیو بلومر در فاصله سال های ۱۸۹۵ تا ۱۸۹۹ در ۱۰ بازی متوالی دروازه حریفان را باز کرده بود.

-رابین اولسن، دروازه بان تیم ملی سوئد در جام جهانی ۲۰۱۸ سه کلین شیت ثبت کرده است. در کنار رانی هلستروم جام جهانی ۱۹۷۴ و کارل اسونسن در جام جهانی ۱۹۵۸، اولسن توانسته بیشترین کلین شیت در یک دوره را برای سوئد ثبت کند و با یک کلین شیت دیگر تاریخ سازی خواهد کرد.

-مارکوس برگ در این جام جهانی ۱۳ شوت زده بدون آن که حتی یکی از آن ها به گل تبدیل شود. آخرین بازیکن سوئدی که شوت های بیشتری بدون گلزنی را به سمت دروازه حریفان شلیک کرده بود، اووه گران در جام جهانی ۱۹۷۴ بود که از ۱۷ ضربه اش حتی یک گل هم به ثمر نرساند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 16 تیر 1397 - 10:20:34