ادامه رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه؛ بازی های روز جمعه 15تیرماه

جمعه 15 تیر 1397 - 10:8:28
ادامه رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه؛ بازی های روز جمعه 15تیرماه

تهران- الکوثر: مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 روسیه امروز جمعه با دودیدار حساس پیگیری می شود .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اولین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ عصر جمعه از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران بین تیم های اروگوئه و فرانسه در نیژنی نوگورود برگزار خواهد شد.

برنده این دیدار در نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار برزیل و بلژیک خواهد رفت.

هردو  بازی  از شبکه سه تلویزیون پخش خواهد شد.

سایت‌های پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت شبکه سه

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت صدا و سیما

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت آنتن

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت تلوبیون

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه سه از طریق سایت آی‌نت

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : سایت ورزش 11

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه ورزش از طریق سایت شبکه ورزش

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه ورزش از طریق سایت آنتن

پخش زنده و آنلاین بازی‌های جام جهانی : شبکه جهانی جام جم (برای تماشای بازی‌های تیم ملی ایران)

اما به بهانه مسابقه  حساس فرانسه - اروگوئه ، نگاهی خواهیم داشت به آمار و نکات جذاب آن :

- فرانسه در ۸ تقابل خود مقابل اروگوئه تنها ۱ بار به پیروزی دست یافته است. (۴ تساوی و ۳ باخت) آخرین تقابل آن ها در دیداری دوستانه در ژوئن ۲۰۱۳ بود که اروگوئه با تک گل لوئیس سوارز به برتری رسید.

-اروگوئه در ۳ بازی خود مقابل فرانسه در جام های جهانی شکست نخورده است. (۱ برد و ۲ تساوی) لاسلسته در جام های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ با فرانسه به تساوی بدون گل رسید و در جام جهانی ۱۹۶۶، این تیم را ۲-۱ شکست داد.

-دیدیه دشام در این مسابقه برای هشتاد و یکمین بار روی نیمکت تیم ملی فرانسه می‌نشیند. اولین بازی او در قامت سرمربی فرانسه در آگوست ۲۰۱۲ و در مقابل اروگوئه رقم خورد؛ دیداری دوستانه با تساوی ۰-۰ به پایان رسید.

-فرانسه در ۹ مسابقه اخیر خود مقابل نمایندگان آمریکای جنوبی در جام های جهانی شکست ناپذیر بوده است. (۵ برد و ۴ تساوی) خروس ها در ۷ مسابقه از این ۹ دیدار دروازه خود را بسته نگه داشته اند.

 -اروگوئه هر ۴ دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ را برده است. آخرین باری که آن ها در ۵ بازی متوالی جام جهانی به پیروزی رسیدند، به جام های جهانی ۱۹۵۰ و ۱۹۵۴ بازمی‌گردد. (۳ بازی آخر ۱۹۵۰ و ۲ بازی اول ۱۹۵۴) آن ها هرگز در یک دوره جام جهانی موفق به کسب ۵ برد متوالی نشده اند.

 -این اولین حضور اروگوئه در یک چهارم نهایی جام جهانی بعد از سال ۲۰۱۰ است. آن ها در یک چهارم نهایی ۲۰۱۰ مقابل غنا قرار گرفتند که بعد از تساوی پرحرف و حدیث ۱-۱ در وقت های عادی و اضافه، در ضربات پنالتی ۴-۲ پیروز شدند و به نیمه نهایی رسیدند.

 -فرانسه در ۴ دوره از ۵ دوره اخیری که به یک چهارم نهایی رسیده، موفق به عبور از این مرحله و رفتن به نیمه نهایی شده است. تنها استثنا در این زمینه، شکست ۱-۰ مقابل آلمان در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ است.

 -بدون در نظر گرفتن فینال ها، فرانسه در ۶ مسابقه از ۷ مسابقه آخر خود در مراحل حذفی جام های جهانی به پیروزی رسیده و بازی دیگر را باخته است. (بازی مورد اشاره مقابل آلمان در ۲۰۱۴) تکلیف تمامی این ۷ مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه مشخص شده و هیچ کدام به وقت های اضافه نرفته اند.

 -کیلیان ام‌باپه تا اینجای کار ۳ گل برای فرانسه به ثمر رسانده است. بعد از ۶ گل پله در جام جهانی ۱۹۵۸، هیچ نوجوانی نتوانسته در یک دوره جام جهانی به اندازه ام‌باپه گلزنی کند. ام‌باپه در این جام ۵ شوت زده که هر ۵ ضربه داخل چارچوب بوده اند و ۳ تای آن ها تبدیل به گل شده اند.

 -آنتوان گریزمن در ۵ مسابقه آخر خود در مراحل حذفی رقابت های معتبر (جام جهانی+یورو) ۶ گل به ثمر رسانده است.

-هر ۳ گل آخر اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ را ادینسون کاوانی وارد دروازه حریفان کرده است. (گل سوم اروگوئه مقابل روسیه و هر دو گل مقابل پرتغال)

در  بازی دوم  هم ، ساعت ۲۲:۳۰، برزیل - بلژیک در  ورزشگاه کازان آره‌نا به مصاف هم می روند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 15 تیر 1397 - 9:46:27