پژوهشگر اسلامی توضیح می دهد:

چرا امام علی(ع) از حق خود برای خلافت گذشت؟

چهار شنبه 13 تیر 1397 - 17:16:7
چرا امام علی(ع) از حق خود برای خلافت گذشت؟

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته اسلامی گفت امیرالمؤمنین علی علیه السلام به رغم آن که می دانست خلافت پیامبر اسلام(ص) حق او است ولی برای حفظ وحدت مسلمانان در کنار آنها ماند و از آنها فاصله نگرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد هادی یوسفی غروی در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر گفت: خداوند سبحان در قرآن بر مسئله وحدت مسلمانان و همگرایی بین آنها تاکید کرد و همچنین پیامبر اسلام (ص) نیز بر این موضوع تاکید داشت. از این رو امیر المؤمنین علی (ع) نیز همین راه را در پیش گرفت و مسلمانان را به وحدت دعوت کرد.

شیخ یوسفی غروی افزود: امیرالمؤمنین علی علیه السلام می گفت «من تربیت شده دست محمد (ص) هستم و چه نیکو مرا تربیت کرد». از این رو نمی توان درباره مطابقت داشتن دیدگاه امیرالمؤمنین با آنچه خداوند در کتابش آورده است یا دیدگاه پیامبر خدا که در احادیث و اعمال ایشان تجلی یافته است، تردید کرد.

این استاد برجسته حوزه افزود: پیامبر خدا (ص) مسلمانان را به وحدت با یکدیگر دعوت می کرد و امیرالمؤمنین هم چنین کاری کرد و هرچند می دانست که جانشینی پیامبر اسلام (ص) حق او است ولی از مسلمانان فاصله نگرفت بلکه در کنار آنها ماند. شواهد زیادی در مدت 25 سال خانه نشینی امیرالمؤمنین وجود دارد که طرز نگاه ایشان را به مسلمانان نشان می دهد.

شیخ یوسفی غروی افزود: ما هم به عنوان شیعه و پیرو امام علی(ع) از ایشان در زندگی و رفتارش تبعیت می کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 13 تیر 1397 - 17:15:26