شینزو آبه به تهران می‌آید یا نمی‌آید؟

چهار شنبه 13 تیر 1397 - 0:11:20
شینزو آبه به تهران می‌آید یا نمی‌آید؟

تهران- الکوثر: در شرایطی که خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از مقامات این کشور از لغو سفر نخست وزیر ژاپن به تهران خبر داده است‏، سفارت ژاپن در تهران و سفارت ایران در توکیو این خبر را تکذیب کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری کیودو به نقل از مقام‌های ژاپنی از لغو سفر نخست وزیر این کشور به ایران  در تابستان امسال در پی فشارهای دولت آمریکا خبر داد. این در حالی است که دولت ژاپن در پی تدارک برنامه ریزی سفر شینزو آبه به تهران در اواسط ماه ژوئیه و گفت‌‌وگو با «حسن روحانی» رئیس جمهور این کشور بود.

اما سفارت ژاپن در تهران خبر خبرگزاری کیودو درباره لغو سفر شینزو آبه را تایید نکرد. سفارت ژاپن در تهران در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد:  اخبار منتشر شده در رسانه‌های ژاپن در مورد سفر خارجی نخست‌وزیر ژاپن صحت ندارد و هنوز برنامه‌ای برای انجام یا انجام نشدن این سفر اعلام نشده است.

یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو نیز در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر لغو سفر شهریورماه نخست‌وزیر ژاپن به تهران گفت: سفر آقای آبه به ایران هم‌چنان در دستور کار قرار دارد و با در نظر گرفتن روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه، در فرصت مناسب انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها تاریخ تقریبی این سفر را اوایل شهریورماه اعلام کرده بودند، در حالی که تاکنون زمان قطعی آن اعلام نشده است.

این سفر در صورتی که انجام شود نخستین دیدار نخست وزیر ژاپن از تهران بعد از سال ۱۹۸۷ میلادی محسوب می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 13 تیر 1397 - 0:8:44