هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به سوءاستفاده آمریکا از رنج‌های ملت فلسطین

دو شنبه 11 تیر 1397 - 12:38:12
هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به سوءاستفاده آمریکا از رنج‌های ملت فلسطین

تهران - الکوثر:وزارت خارجه فلسطین نسبت به پیامدهای "معامله قرن" و "سوء‌استفاده آمریکا از درد و رنج‌های ملت فلسطین" هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: به رغم گزارش‌های مختلف بین‌المللی از جمله گزارش‌های سازمان ملل که معتقد است اشغالگری اسرائیل دلیل اصلی وخیم‌ شدن اوضاع انسانی در اراضی فلسطینی است، اما دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان خواستار تعامل با پرونده ملت فلسطین و حق و حقوق آنها به عنوان کسانی که نیاز به برنامه‌های کمکی دارند، است و به ریشه اصلی مشکل نمی‌پردازد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این موضع به مثابه پوششی جدید برای طمع‌ورزی‌های استعمارگرایانه‌ اسرائیل به دور از دلیل اصلی درد و رنج‌های فلسطینیان است.

وزارت خارجه فلسطین در این بیانیه آورده است: کاخ سفید تلاش دارد از طریق تمرکز بر رنج‌های انسانی ملت فلسطینی در این مرحله اشغالگری، اسرائیل را تبرئه و تداوم اجرای نقشه‌های اسرائیلی در این زمینه را مشروع نشان دهد، آمریکا مسئول سوء‌استفاده از درد و رنج‌های فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری و همچنین جدا کردن آن از بعد سیاسی واقعی این مساله است.

طبق این بیانیه، تلاش‌های صورت گرفته همزمان با تلاش‌های واشنگتن و تل‌آویو برای ناکام گذاشتن پرونده‌های اصلی مورد نزاع و در راس‌ آن پرونده شهر قدس و پرونده آوارگان در سایه کاهش کمک مالی آمریکا به آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی "آنروا" صورت گرفته است.

پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین به طرف‌های بین‌المللی نسبت به خطرات چشمگیر طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" هشدار داده بود.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 11 تیر 1397 - 12:38:3

دسته بندی :