چه کسی مسئول پرداخته نشدن به شخصیت «هاشم بن عبدمناف» در تاریخ است؟

دو شنبه 4 تیر 1397 - 18:20:40
چه کسی مسئول پرداخته نشدن به شخصیت «هاشم بن عبدمناف» در تاریخ است؟

تهران- الکوثر: پژوهشگر تاریخ اسلام معتقد است حاکمان بنی امیه و وهابیون مسئول جلوگیری از سخن گفتن و نوشتن درباره فضیلت های اجداد پیامبر اسلام(ص) و فرزندان ایشان و نسبت دادن شرک و کفر به آنان و در مقابل، بزرگنمایی حاکمان بی لیاقت هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ حسین کریمو» پژوهشگر سوری در برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر در پاسخ به این سئوال که «چه کسی مسئول پرداخته نشدن به شخصیت های بزرگی مثل هاشم جد پیامبر اسلام (ص) در تاریخ است به طوری که مسلمان از فضیلت های آنان بی خبرند و حتی آنان را کافر و جهنمی می دانند؟» گفت: این گناه ما و گناه امت اسلامی است که به دنبال پژوهش درباره دین و عقیده خود نرفته ایم.

این استاد برجسته تاریخ با اشاره به دشمنان دین که به امت اسلامی القاء می کنند مادر و پدر پیامبر(ص) و آباء و اجداد ایشان کافر و مشرک هستند گفت: «چگونه یک فرد کافر یا مشرک می تواند فرزندی همچون پیامبر اسلام(ص) که سرور جهانیان است داشته باشد؟! هر انسانی ذاتا از این که به او گفته شود پدرت مشرک یا کافر بود رنجیده می شود و هر انسان مسلمانی از داده شدن چنین نسبتی به پدرش آزرده خاطر می شود زیرا معنای شرکت و کفر را درک می کند».

این استاد تاریخ اسلام در پاسخ به این سئوال که چه کسی مسئول مطرح شدن چنین اتهاماتی درباره اجداد پیامبر اسلام (ص) است گفت: «در گذشته بنی امیه و در تاریخ معاصر وهابیون مسئول چنین اتهاماتی هستند. اموی ها زمانی که بر امت اسلامی حکومت می کردند به حدیث نویسان و مورخان اجازه ندادند درباره فضیلت های پیامبر اسلام (ص) و اصل و نسب شریف و فرزندان پاک ایشان سخن بگویند و حتی نام بردن از آنان را ممنوع کردند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 4 تیر 1397 - 18:20:24