هشدار به مردان عربستانی در آستانه قانونی شدن رانندگی زنان!

شنبه 2 تیر 1397 - 12:46:42
هشدار به مردان عربستانی در آستانه قانونی شدن رانندگی زنان!

تهران- الکوثر: حقوقدانان عربستانی به رانندگان مرد در این کشور درباره هرگونه ایجاد مزاحمت برای زنانی که رانندگی می‌کنند هشدار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که قرار است از فردا دوشنبه رسما به زنان عربستانی اجازه رانندگی در عربستان داده شود‏، حقوقدانان به مردان سعودی درباره ایجاد مزاحمت برای زنان در زمان رانندگی یا تصویربرداری از آنان یا تعقیب آنان هشدار دادند. آنها تاکید کردند چنین رفتارهایی با مجازات های قانونی مواجه خواهد شد.

خالد ابوراشد وکیل مدافع و مشاور حقوقی به روزنامه «عاجل» عربستان گفت: هرگونه اقدام علیه یک راننده زن، با مجازات های بازدارنده مواجه خواهد شد... به عنوان مثال اگر شخصی از یک راننده زن عکس یا فیلم بگیرد و آن را در پایگاه های ارتباط اجتماعی منتشر کند‏، این کار جزء جرائم اطلاعاتی محسوب خواهد شد که مجازات زندان و جریمه نقدی به همراه دارد. همچنین اگر کسی از یک راننده زن تصویر تهیه کند ولی آن را منتشر نکند، آن زن می تواند علیه او شکایت کند که در این صورت شخصی که تصویربرداری کرده است تحت پیگرد قرار خواهد گرفت».

این حقوقدان افزود: تعقیب زنان راننده نیز جزء جرائم ایجاد مزاحمت تلقی می شود که مجازات زندان و جریمه نقدی یا شلاق به دنبال دارد.

محمد البسامی مدیر اداره راهنمایی و رانندگی عربستان اعلام کرد از روز دوشنبه 24 ژوئن رانندگان زن رسما می توانند در عربستان رانندگی کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 2 تیر 1397 - 12:40:40