صالحی: پیشنهادهای اروپا انتظارات ایران را برآورده نمی کند

چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 8:43:8
صالحی: پیشنهادهای اروپا انتظارات ایران را برآورده نمی کند

تهران- الکوثر: علی اکبر صالحی معاون رئیس جهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت پیشنهادهایی که طرف اروپایی برای حفظ برجام به ایران داده است، برآورده کننده انتظارات ایران نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به نروژ سفر کرده است، در اسلو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی اکبر صالحی در این ملاقات ضمن مخرب دانستن سیاست‌های اخیر آمریکا در قبال برجام به سابقه رفتار مشابه این کشور در دوره‌های گذشته اشاره کرد و با ابراز تردید در مورد امکان حفظ برجام با شرایط موجود، پیشنهادهای دریافتی از اتحادیه اروپا را برای برآورده کردن انتظارات جمهوری اسلامی ایران کافی ندانست.

وی شرایط خاورمیانه را خطرناک توصیف کرد و با اشاره به اهمیت نقش ایران در منطقه تاکید کرد که اگر روند به همین گونه پیش رود، همه بازنده خواهند بود.

وی همچنین نتایج حاصل از برجام در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و سرمایه‌گذاری را بسیار کمتر از حد انتظار توصیف کرد و خواهان حمایت صریح حامیان برجام از جمله سازمان ملل و کشورهای اروپایی از این توافق و مقابله با سیاست مخرب ترامپ شد.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار ضمن حمایت صریح از برجام به رایزنی‌های دوجانبه دبیرکل با کشورهای باقیمانده در برجام جهت حفظ این توافق اشاره کرد و گفت که برجام و حفظ آن نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در امنیت جهانی و بخصوص حفظ رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دارا است.

گوترش انتظارات سیاسی و اقتصادی ایران از اتحادیه اروپا را قابل درک دانست و قرار شد در نزدیکترین فرصت بار دیگر خواهان جدیت طرف‌های باقیمانده در برجام برای برآورده کردن انتظارات ایران شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 8:43:1