قدرت اطلاعاتی ایران و ضعف سیستم امنیتی رژیم اسرائیل/وزیر اسرائیلی جاسوس ایران از آب درآمد

سه شنبه 29 خرداد 1397 - 10:57:59
قدرت اطلاعاتی ایران و ضعف سیستم امنیتی رژیم اسرائیل/وزیر اسرائیلی جاسوس ایران از آب درآمد

تهران - الکوثر: بی بی سی گزارش داده که شین بت، سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اسرائیل، گونن سیگیف ، وزیر سابق کابینه اسرائیل را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شین بت در اطلاعیه‌ای گفته که دادستانی ناحیه بیت‌المقدس روز جمعه آقای سیگو را رسما به همکاری با دشمن، جاسوسی علیه اسرائیل و انتقال چندین پیام به دشمن متهم کرده است.

بازداشت وزیر اسرائیل به ظن جاسوسی برای ایران

روزنامه تایمز اسرائیل نیز می گوید بنا به اظهار شین بت، سیگیف، که وزیر انرژی و زیرساخت‌از جمله‌مسؤولیت‌های وزارتی وی به شمار می‌آمده، از ۲۰۱۲ آگاهانه با مقامات امنیتی ایران در ارتباط بوده و اولین بار در سفارت ایران در نیجریه با ایرانیان ارتباط گرفته است.

این روزنامه در گزارش خود افزوده که «سیگیف به رابط های ایرانی اطلاعاتی پیرامون دوایر انرژی اسرائیل، اماکن امنیتی ، و نیز ساختمان‌ها و نام مقامات حاضر در بدنه‌های سیاسی و امنیتی  را در اختیار ایران گذاشته است ».

به گفته مقامات امنیتی اسرائیل، این وزیر سابق برای انجام وظایف محول شده از سوی رابط اطلاعاتی خود، با شهروندان اسرائیلی و نزدیکان مقامات امنیتی و امور خارجه این کشور ارتباط برقرار می‌کرد و حتی تلاش کرده بود چند شهروند اسرائیلی را نیز با رابط خود آشنا کند. وی این مامور اطلاعات ایران را تاجری معمولی معرفی می‌کرده است.

به ادعای سرویس امنیت داخلی اسرائیل، گونن سیگیف از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ایران به کار گرفته شده و به عنوان مامور آنها فعالیت کرده است.

آقای سیگو پزشکی است که در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی نماینده کنست (پارلمان اسرائیل) بود و به مدت سه سال وزارت انرژی و زیرساخت اسرائیل را بر عهده داشت.

بر اساس گزارش خبرگزرای رویترز، گونن سگف چند سال در نیجریه اقامت داشته و در جریان سفری به گینه استوایی در ماه میلادی گذشته به درخواست رژیم اسرائیل بازداشت و به این کشور فرستاده شده است.

رسانه های عبری زبان نیز در همین رابطه خبر داده اند، سیگیف در جلسات بازجویی اعتراف کرده است که با مقامات ایرانی در ارتباط بوده است اما مدعی شده است که این کار را برای کمک به اسرائیل انجام داده است.

همه این ها در حالی است که پیشتر توئیتر منتسب به موساد طی توئیتی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی ایران ادعا کرده بود از هر 50 پاسدار حاضر در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی یک نفر جاسوس اسرائیل است.


سه شنبه 29 خرداد 1397 - 10:57:10

دسته بندی :