بيش از 13 هزار فلسطيني در سه ماه گذشته زخمي شده اند

سه شنبه 29 خرداد 1397 - 6:25:36

تهران - الکوثر : کمیته بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کرد از مارس گذشته تا کنون بیش از سیزده هزار فلسطینی در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده اند و شمار بالای زخمیها، مراکز بهداشتی و درمانی فلسطین را با چالشی بی سابقه روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رابرت ماردینی مسئول امور خاورمیانه در کمیته بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه در مقر سازمان ملل در جمع خبرنگاران ، اعلام کرد :« شدت جراحت اکثر فلسطینی های زخمی که در بیمارستانها بستری شدند، بالا بوده و برخی از آنها از چند نقطه بدنشان زخمی شده اند. وی تصریح کرد نزدیک به یک هزار و چهارصد فلسطینی، دست کم از سه نقطه بدنشان هدف گلوله قرار گرفته اند و در میان آنها تعدادی که از ناحیه پا زخمی شده اند، بیشتر است.»  
ماردینی ادامه داد :« این شرایط یک بحران واقعی بی سابقه در نوار غزه به وجود آورده است و نیروهای امدادگر و پرسنل پزشکی را با چالشی سخت روبرو کرده است. وی خاطر نشان کرد کار پرسنل پزشکی نوار غزه حتی از جنگ سال دو هزار و چهارده نیز که میان اسرائیل و جنبش حماس روی داد، سنگین تر شده است و به همین علت کمیته بین المللی صلیب سرخ قصد دارد یک مرکز درمانی جدید مجهز به پنجاه تختخواب در غزه دایر کند.» 
از اول مارس تا کنون دست کم یکصد و سی دو فلسطینی نیز به ضرب گلوله نظامیان رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 خرداد 1397 - 1:20:17