بکارگیری گسترده تسلیحات ممنوعه توسط عربستان در جنگ یمن

پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 16:59:21
بکارگیری گسترده تسلیحات ممنوعه توسط عربستان در جنگ یمن

تهران - الکوثر : عربستان در روزهای اخیر مناطق مختلف یمن را هدف بمب های خوشه ای قرار داده است که در جدیدترین جنایت سعودیها ، جنگنده بمب افکن های رژیم عربستان منطقه «خضوان» در شهرستان کتاف استان صعده در شمال یمن را با  بمب های خوشه ای  که تسلیحات ممنوعه در جهان است، هدف قرار دادند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اقدامات جنون آمیز رژیم سعودی در حمله به  یمن بیانگر رسوایی و شکست نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی علیرغم پشتیبانی آمریکا و سکوت محافل بین المللی است. 

جنگنده های عربستان  در نتیجه چنین جنونی خیابانها و مناطق مسکونی یمن از جمله صنعا را با موشک و بمب های خوشه ای هدف قرار می دهند. عربستان به پشتوانه های حمایتهای آمریکا و انگلیس از هیچ جنایتی در جنگ علیه یمن فروگذار نبوده است . 

استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمبهای خوشه ای و فسفری در راستای تحرکات سعودی ها جهت کشتار و تخریب بیشتر در یمن و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم یمن به منظور منصرف ساختن آنها از ادامه مقاومت در برابر تجاوزگری بوده است. 

تقریبا اکثر مناطق یمن هدف بمباران سعودی ها قرار داشته است  و بیشتر پلها ، جاده ها ، مدارس و بیمارستانها  از سوی عربستان هدف قرار گرفته اند . این درحالی است که استفاده گسترده از بمب های ممنوعه و غیر متعارف همانند بمب های خوشه ای، فسفری و میکروبی توسط عربستان، ابعاد هولناک تری به جنایات آل سعود در یمن داده و مناطق مختلف این کشور را به آزمایشگاه سلاح های اهدایی غرب به عربستان تبدیل کرده است.

فروش بمب‌های خوشه ای تولید آمریکا و انگلیس به عربستان و به کارگیری این بمب‌ها علیه غیرنظامیان یمنی درحالی ادامه دارد که استفاده از این بمب‌ها بر اساس "کنوانسیون مهمات خوشه‌ای" مصوب سال 2008 ممنوع است.  108 کشور جهان این کنوانسیون را امضا کرده و حدود 100 کشور آن را به تصویب رسانده اند. با توجه به این سند حقوق بین الملل می توان گفت عربستان به عنوان استفاده کننده و انگلیس و آمریکا به عنوان فروشنده بمب خوشه ای، مرتکب جنایت جنگی، جنایت علیه صلح و جنایت علیه بشریت در یمن شده اند.  آمریکا و انگلیس با ارسال تدارکات جنگی و بمب های خوشه ای برای عربستان سعودی، جنگ بی رحمانه علیه مردم یمن را تشدید می کنند.

رئیس انجمن وجدان بین المللی تاکید کرد آمریکا و انگلیس تسلیحات ممنوعه در اختیار سعودیها می گذارند.

جیمز جنینگز  درباره استفاده عربستان از تسلیحات ممنوعه در یمن گفت :« چنین اقدامی   خلاف مقررات بین المللی و جنایت جنگی است.   استفاده گسترده از بمبهای خوشه ای توسط عربستان، ابعاد هولناک تری به جنایات آل سعود در یمن داده و مناطق مختلف این کشور را به میدان بمبهای های خوشه‌ای منفجره نشده تبدیل کرده است .  گذشت زمان و ناتوانی آل سعود و هم پیمانان آن برای پیروزی زودهنگام در یمن در مقابل اراده قوی نیروهای یمنی برای مقاومت در برابر جنایات عربستان، سبب شده است تا آل سعود این روزها گسترش جنایات  ازجمله استفاده بیشتر از سلاح های ممنوعه بویژه بمب های فسفری در یمن را در دستور کار خود قرار دهد. عربستان در حالی به جنایاتش علیه مردم یمن ادامه می دهد که به پشتوانه دولتهای غربی عضویتش در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای یک دوره دیگر تمدید شده است که چنین عملکردی  معنایی جز چراغ سبز سازمان ملل به عربستان جهت تشدید جنایاتش ندارد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 16:56:22

دسته بندی :