استقبال گسترده بین‌المللی از مسابقات قرآنی «إن للمتقین مفازاً»

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 16:23:22
استقبال گسترده بین‌المللی از مسابقات قرآنی «إن للمتقین مفازاً»

تهران - الکوثر: مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر در نشست مطبوعاتی یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» از استقبال گسترده بین‌المللی از این رویداد قرآنی که در ماه رمضان در حال برگزاری است، خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،سیدمحمد حسینی، مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر با بیان این مطلب گفت: یازدهمین دوره مسابقه قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه الکوثر که شبکه‌ای مهم در جهان اسلام است، توانست تعداد زیادی از مسلمانان را در سراسر جهان به خود جذب کند که چنین کاری در جهان اسلام بی‌سابقه است.

وی در تبیین علل جذب مخاطبان به این رسانه گفت: هدف این رسانه پرهیز از دامن زدن به اختلافات دینی و تکیه بر وحدت مسلمانان است و شاهد این امر وجود مخاطبان و شرکت‌‌کنندگانی از جای جای جهان اسلام همچون غرب آفریقا، اقیانوسیه، اروپا، جنوب شرق آسیا و... است.

سیدمحمد حسینی در خصوص مراحل این مسابقه گفت: مسابقه «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود که در حال حاضر مرحله نیمه‌نهایی روی آنتن است. بیش از ۲۰ کشور در مرحله مقدماتی حضور داشتند که پس از غربالگری دقیق، تعدادی از آن‌ها به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. این مسابقه تمام تلاش خود را دارد تا همه شاخص‌ها و استانداردهای یک مسابقه قرآنی را رعایت بکند. به همین دلیل در مرحله مقدماتی ۵ داور از ۵ کشور ایران، مصر، سوریه، عراق و لبنان به داوری مسابقه پرداختند و در مراحل بعدی نیز داورانی از ایران، مصر، سوریه و عراقی به داوری می‌پردازند.

مدیر تولید و امور هنری شبکه کوثر درباره اقدامات جدید این مسابقه گفت: برای نخستین بار در ماه رمضان سال ۹۷، مسابقه قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» به صورت تصویری با شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کرد و در اقدامی جالب توجه از ۹ خط به طور همزمان به دریافت تصویر پرداخته شد، همچنین نرم‌افزاری طراحی شد تا امتیاز شرکت‌کنندگان به صورت لحظه‌ای بر روی صفحه تلویزیون نمایش داده شود و به همین دلیل شرکت‌کنندگان در هنگام مسابقه می‌توانند از رتبه خود آگاه شوند.

وی افزود: علاوه بر این، مسابقه مردمی بهترین قاری از نگاه بینندگان نیز بخش جدیدی بود که در سال جاری به این مسابقه افزوده شد و پرداخت جوایز براساس ریال و نه ارز خارجی نیز از گام‌های جدید مسابقه «ان للمتقین مفازا» به شمار می‌آید.

وی گفت: جایزه نفر اول ۱۸۰ میلیون ریال، نفر دوم ۱۵۰ میلیون ریال، نفر سوم ۱۲۰ میلیون ریال، نفر چهارم ۹۰ میلیون ریال و نفر پنجم ۶۰ میلیون ریال است.

یادآور می‌شود، در مرحله ابتدایی این مسابقه(مرحله ماقبل مقدماتی) ۴۵۰ نفر از ۵۰ کشور مختلف شرکت کردند که در نهایت، نمایندگان ۲۰ کشور به مرحله مقدماتی این مسابقات راه یافتند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 16:23:15

دسته بندی :