داعش در مناطق تحت کنترل آمريکا در سوريه مقاومت مي کند

یک شنبه 20 خرداد 1397 - 0:36:21
داعش در مناطق تحت کنترل آمريکا در سوريه مقاومت مي کند

تهران - الکوثر : وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش همچنان در برخی کانونها ، آن هم فقط در مناطق تحت کنترل نیروهای آمریکایی در سوریه مقاومت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت دفاع روسیه همچنين اعلام کرد بیشتر سلاحهای آمریکایی در سوریه به دست جبهه النصره و داعش افتاده است.
ایگور کوناچنکوف نماینده وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بی تحرکی آمریکا در خصوص جنایت و «ائتلاف بین المللی» خود خوانده ، امکان گسترش داعش را در سوریه فراهم کرد. 
کوناچنگوف گفت:« در این مدت، واشنگتن بر روی تامین مالی و تحویل مستقیم تسلیحات برای افسانه "مخالفان سوری" متمرکز بود که صدها میلیون دلار هزینه داشت. اما بخش اعظمی از این سلاحها و مهمات آمریکایی به دست تروریستهای جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه است و داعش افتاد که هدف آنها همچون واشنگتن، سرنگونی دولت مشروع سوریه بود».
این نماینده وزارت دفاع روسیه یاد آور شد ظهور و تشکیل گروه تروریستی داعش در عراق، نتیجه مستقیم و غیرقابل انکار تهاجم نیروهای آمریکایی به عراق بود آن هم به این بهانه که صدام حسین سلاح شیمیایی در اختیار دارد که معلوم شد اشتباه بود.
وی گفت :« گسترش داعش به سوریه هم به مدد بی تحرکی آمریکا در خصوص جنایت و ائتلاف خود خوانده بین المللی میسر شد. در نتیجه تروریستهای داعش به سرعت کنترل مناطق مهم نفتی در شرق سوریه و کنترل جریان سرمایه حاصل از فروش غیرقانونی تولیدات نفتی را به دست گرفتند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 20 خرداد 1397 - 0:36:13

دسته بندی :