پژوهشگر اسلامی مصری: فتواهای ابن تیمیه وحشتناک است!

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 12:52:25
پژوهشگر اسلامی مصری: فتواهای ابن تیمیه وحشتناک است!

تهران- الکوثر: استاد علوم اسلامی در دانشگاه الازهر مصر فتواهای ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب و برخورد تکفیری های پیرو آنان با مسلمانان را وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد در برنامه پرمخاطب و چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: من درباره همه گروه ها و جنبش های تکفیری در جهان اسلام و حتی در سراسر جهان تحقیق کرده ام، از جمله گروه محمد بن عبدالوهاب (بنیانگذار وهابیت)، گروه انصار السنه المحمدیه که اوایل قرن بیستم در مصر شکل گرفت، گروه الجمعیه الشرعیه، سازمان الجهاد، گروه های القاعده، طالبان، بوکوحرام، الشباب المجاهدین سومالی، داعش و گروه های وابسته به آنها.

این نویسنده و پژوهشگر مصری در زمینه حدیث و ادیان افزود: همه این گروه ها بر اساس تفکر و اصول و سخنان و فتواهای ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب که از پیروان مکتب ابن تیمیه بود تشکیل شده اند. این گروه ها وقتی مسلمانی را به اسارت می گیرند یا وارد یک شهر می شوند -همانطور که وارد بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق و همچنین شهرهای سوریه شدند- امور حرام را جایز می دانند و زنان را که خواهران و مادران مسلمان آنها هستند به کنیزی می برند و نه تنها حرمت و آبروی آنها را حفظ نمی کنند بلکه به آنان دست درازی می کنند.

شیخ عبدالسلام محمد افزود: اقدامات تکفیری در امور بسیاری پدیدار شده است. فتواهای ابن تیمیه وقتی آنها را می خوانید وحشتناک است. فتواهای او در 35 جلد جمع آوری شده است و مثلا در آنها کسی که نماز جماعت یا نماز جمعه را ترک کند اگر توبه نکند تکفیر می شود و باید کشته شود.

این استاد مصری افزود: تکفیری ها خانه های مسلمانان حتی مسلمانانی را که نماز می خوانند و روزه می گیرند و به حج می روند و زکات می دهند را به آتش می کشند و ویران می کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 12:52:16