منابع صهیونیست فاش کردند:

چانه زنی نتانیاهو با سوریه بر سر جولان

پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 9:49:22
چانه زنی نتانیاهو با سوریه بر سر جولان

بیروت- الکوثر: مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی فاش کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سال 2010 توافقنامه ای را به سوریه پیشنهاد کرد که به موجب آن بخش های کاملی از بلندی های اشغالی جولان به سوریه بازگردانده می شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی عبری «نیوز وان» امروز پنج شنبه به نقل از ژنرال عوزی آراد اعلام کرد نتانیاهو قصد داشت بخش های کاملی از بلندی های اشغالی جولان از جمله روستاهای دروزی نشین را به سوریه بازگرداند به این شرط که منابع آب و مناطقی که شهرکهای صهیونیست نشین در آنها بنا شده است تحت حاکمیت اسرائیل باقی بماند.

«نیوز وان» مدعی شد مذاکراتی در این زمینه با میانجی گری آمریکا در سال 2010 انجام شد که ادامه مذاکرات صورت گرفته در زمان نخست وزیری ایهود اولمرت بود. با این حال بنیامین نتانیاهو هرگونه قصدی را برای بازگرداندن جولان اشغالی به سوریه تکذیب کرد و گفت جولان برای همیشه تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند.

نیوز وان به پاسخ مقامات سوری به این پیشنهاد اشاره ای نکرد.

در همین چارچوب «نیوز وان» به نقل از دیگر مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم قصد دارد طی ده سال آینده سرمایه گذاری کلانی در جولان انجام دهد که شامل احداث چند شهرک صهیونیست نشین جدید با ظرفیت سکونت بیش از 100 هزار نفر و احداث خط آهن می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 17 خرداد 1397 - 9:49:13