الحدیده به گورستان ائتلاف سعودی تبدیل شده است

سه شنبه 15 خرداد 1397 - 19:14:27
الحدیده به گورستان ائتلاف سعودی تبدیل شده است

تهران - الکوثر : سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که تنها راه رهایی متجاوزان از نبرد در این استان تسلیم یا عقب‌نشینی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، درباره عملیات نظامی در ساحل غربی اظهار داشت که این عملیات با تجارب جنگی بالا، آموزش‌های بسیار زیاد، امکانات و توانمندی مادی بالا، تسلیحات پیشرفته و دکترین نظامی سرشار از حب به وطن در حال انجام است. 

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند.

شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله 30 کیلومتری) پیشروی‌ کنند.

اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.

از جمله خسارت‌های سنگین به ائتلاف سعودی، تلفات در حد یک گردان کامل است که سه روز گذشته در کمین نیروهای یمنی گرفتار شد و نیروهای آن کشته شدند.

سرتیپ لقمان در ادامه اظهار داشت:« تاکتیک نظامی در پاتک‌های فوری به دشمن، توانایی‌های آن را مقابل قهرمانی‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و حملات سنگین آنها فلج کرد. تنها راه مزدوران برای نجات، تسلیم شدن یا عقب‌نشینی است.»

لقمان تاکید کرد که رسیدن فوری به عمق جبهه دشمن، با عملیات محاصره مهاجمان و نابودی بخش زیادی از تجهیزات و تسلیحات آنها در نبرد ساحل غربی، دلیل فروپاشی این جبهه شده است.

وی افزود که عملیات نظامی برای قطع خطوط کمک‌رسانی به دشمن ادامه دارد و تداوم تحرکات مزدوران ائتلاف سعودی - آمریکایی در ساحل غربی با مقابله گسترده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و فرزندان «تهامة» و قبایلی که خود را برای رویارویی با هرگونه عملیات تهاجمی پیش‌بینی نشده آماده کرده‌اند، روبرو خواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آن دسته از ساکنان استانهای جنوبی یمن که برای ورود به «قتلگاه ساحل غربی» و کشته شدن در مسیر اهداف ائتلاف متجاوز به یمن فریب خورده‌اند خواست که عقب‌نشینی کنند و بدانند که این نبرد به نفع آنها نبوده و نخواهد بود.

وی تاکید کرد که فرماندهان مزدوران در نبرد ساحل غربی یمن، اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و به دلیل ناتوانی‌های خود در مقابله با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی پس از استفاده از پولهایی که بابت خیانت دریافت کرده بودند تا به دشمنان یمن در حمله به حاکمیت کشورشان و اشغال اراضی آن یاری رسانند، به سیاست اتهام‌زنی روی آورده‌اند.

شرف لقمان در ادامه از پایداری و مقاومت ملت یمن و قهرمانی ارتش و کمیته‌های مردمی آن تقدیر کرد و گفت که این نیروها به شایعات و خبرسازی‌های دشمنان درباره پیروزی‌های خیالیشان اهمیتی نمی‌دهند زیرا می‌دانند که این اقدام برای تضعیف روحیه نیروهای مقاومت است.

کشته و زخمی شدن 740 شبه‌نظامی عربستان طی 4 روز نبرد در الحدیدة

خبرگزاری سبا یمن اعلام کرد که طی 4 روز گذشته از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، 418 مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و 322 نفر زخمی شدند.

یک منبع آگاه نظامی در اطلاعات نظامی یمن اعلام کرد که این آمار مبتنی بر گزارشهای واصله از عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیز اخبار منتشر شده از سوی دشمن و گزارشهای روزانه از بیمارستان‌های «المخا» و «عدن» است. تنها 184 جسد و 120 زخمی بدحال از بیمارستان المخاء به عدن انتقال یافته‌اند.

وی افزود: دشمن اجساد بسیاری از نیروهای خود و نیز زخمی‌های خود را در میدان نبرد رها کرده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 15 خرداد 1397 - 19:13:49

پربازدیدها