ماموریت جدید رهبر انقلاب برای سازمان انرژی اتمی

دو شنبه 14 خرداد 1397 - 23:9:9
ماموریت جدید رهبر انقلاب برای سازمان انرژی اتمی

تهران- الکوثر: رهبر انقلاب اسلامی مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران را موظف کردند به سرعت آمادگی های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو فراهم آورند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) با اشاره به برخی حرف‌های بعضی مسئولان اروپایی، گفتند: به نظر می‌آید این دولت‌ها توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند، هم از فعالیت‌های هسته‌ای که نیاز قطعی آینده ایران است دست بردارد و هم محدودیت‌های تحمیل‌شده بر ایران را ادامه دهند اما آن‌ها بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهند کرد که هم تحریم باشند هم در محدودیت و حبس هسته‌ای بمانند.
ایشان مسئولان سازمان انرژی ‌اتمی را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که رئیس جمهور دستور داده‌اند از همین فردا آغاز کنند.
رهبر انقلاب همچنین خاطرنشان کردند: دشمنان تلاش دارند تا با جنگ روانی، ما از نقاط قوت و عناصر اقتدار ملی خود دست برداریم تا بیگانگان راحت‌تر بر کشور و ملت و سرنوشت آینده ما مسلط شوند اما ملت ایران، در مقابل این حرکت ایستاده است.

رهبر انقلاب اسلامی به عنوان نمونه، «پیشرفت‌های هسته‌ای» را یکی از نقاط قوت و افتخار فناوری و دانش کشور دانستند و گفتند: توانایی دانشمندان و متخصصان جوان کشور در تولید اورانیوم غنی‌شده‌ی بیست‌درصد، در شرایطی که طرف مقابل انواع شروط و مشکلات را برای تأمین اورانیوم بیست‌درصد جهت مصارف پزشکی مطرح کرده بود، نماد قدرت علمی و فناوری و یک نقطه قوت بزرگ ملی است که برای کشور مایه آبرو شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اکنون دشمن تلاش دارد تا با عملیات روانی و ریشه‌ای، این نقطه قوت ملی را به مسئله‌ای چالش برانگیز تبدیل و ملت را نسبت به آن بدبین کند.
ایشان «توانایی موشکی» را یکی دیگر از نقاط قوت و زمینه‌ساز «امنیت» کشور دانستند و افزودند: در دوران جنگ تحمیلی به‌دلیل آن‌که ما سلاح دفاعی و توان موشکی نداشتیم، از شهرهای مرزی تا تهران شبانه‌روز، زیر آتش بودند اما اکنون با همت متخصصان جوان، ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده‌ایم و دشمن می‌داند که اگر یک موشک بزند، با ده موشک پاسخ خواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دشمن با یک عملیات روانی بر روی این نقطه قوت متمرکز شده است و متأسفانه عده‌ای هم در داخل، با او همصدا شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 خرداد 1397 - 23:8:58