ولیدالمعلم: ادعای اسرائیل درباره پایگاهای نظامی ایران در سوریه دروغ است

شنبه 12 خرداد 1397 - 15:23:28
ولیدالمعلم: ادعای اسرائیل درباره پایگاهای نظامی ایران در سوریه دروغ است

دمشق- الکوثر: وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد : ایران با دعوت سوریه در کشور ما حضور دارد و این بر خلاف حضور آمریکا و ترکیه است که حضورشان غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه سوریه تمامی ادعاهای اسرائیل درباره پایگاههای ثابت نظامی ایران در خاک سوریه را دروغ خواند و اظهار داشت، ایران با دعوت سوریه در کشور ما حضور دارد و این بر خلاف حضور آمریکا و ترکیه است که حضورشان در سوریه غیر قانونی است.
ولید المعلم در کنفرانسی خبری در دمشق ضمن انتقاد شدید از حضور غیر قانونی آمریکا در خاک سوریه، آخرین کشتار ناشی از این حضور را شهادت هشت نفر در جنوب منطقه الشدادی اعلام کرد و افزود، چهار نفر از این قربانیان کودک هستند.
ولید المعلم گفت، جناب آقای رئیس جمهور در گفتگویی که اخیرا با شبکه آر تی داشت تمامی مسائل را تشریح کرد به همین منظور من صحبتی مقدماتی در این کنفرانس ندارم و ترجیح می دهم پاسخگوی سئوالات شما باشم.
وی در ادامه با انتقاد از اظهارات استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره کمیته بررسی قانون اساسی، این سخنان را ناشی از نقصان در ادب دانست و افزود، او فهرست اعضای کمیته قانون اساسی را در اختیار ندارد و حق ندارد در این زمینه سخن بگوید.
ولید المعلم افزود، سهم دولت سوریه در کمیته بررسی قانون اساسی باید سهم حداکثری و تصمیمات این کمیته نیز باید اجماعی باشد.

وزیر خارجه سوریه گفت از ملت و مقامات ایرانی که از ابتدای توطئه علیه سوریه در کنار ما به مبارزه با تروریسم پرداختند تشکر می کنم.
وی افزود: جار و جنجال درباره تلاش ها برای تغییر ترکیب جمعیتی در سوریه بی اساس است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 12 خرداد 1397 - 15:21:10