آیا پول حج و عمره برای بمباران مردم یمن استفاده می شود ؟

یک شنبه 6 خرداد 1397 - 18:36:20

رمضان - الکوثر : شیخ اسد محمد قصیر اندیشمند اسلامی گفت تا زمانی که مراجع تقلید حکم یا فتوایی صادر نکرده اند نمی توان حج یا عمره را تحریم کرد و آن را حرام دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  این پژوهشگر و اندیشمند اسلامی در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر در پاسخ به اینکه آیا پول و اموال مسلمانان که در حج و عمره مصرف می شود توسط رژیم آل سعود برای کشتار مردم یمن مورد استفاده قرار می گیرد و آیا باید حج و عمره را تحریم کرد ، گفت :« این مسئله به حکم و فتوای مراجع نیاز دارد و تا کنون هیچ یک از مراجع حکمی در حرام بودن یا ممنوعیت حج تمتع یا عمره مفرده صادر نکرده اند ، بنابراین من نمی توانم چیزی به غیر از آنچه که مراجع می گویند بیان کنم.» 

وی افزود :« درحال حاضر ائتلافی آشکار وجود دارد درحالی که پیش از این پنهانی بود. من معتقدم و این را با مدرک می گویم که مذهب وهابیت که بر اساس اندیشه های ابن تیمیه پایه گذاری شده است ارتباطی عمیق و گسترده با اعتقادات یهودی دارد و این ادعایی از طرف من است و نیاز به تحقیق دارد اما من بر اساس تحقیقاتی که خودم انجام داده ام این مسئله برای من ثابت شده است. این هماهنگی و همراهی بین وهابیت و صهیونیسم بسیار قدیمی است و به زمان تاسیس دولت صهیونیستی در سرزمینهای فلسطینی باز می گردد و این هماهنگی و همراهی از زیر میز به روی میز منتقل شده است. حالا اموال و داراییهای مسلمانان و حتی پول نفت که ملک آنها نیست بلکه متعلق به امت است آیا به صهیونیستها داده می شود؟ من به آن اطمینان دارم ، آیا به آمریکا می رود تا از آن برای بمباران مردم یمن و کشتار فلسطینیها استفاده شود ؟  بله روشن است. اما آیا پولهایی که ما در حج و عمره و یا برای خرید کالاهای سعودی مصرف می کنیم آیا همین پول به رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ ، آمریکا داده می شود ، مشخص نیست و برای همین مراجع تاکنون حکمی در تحریم حج یا عمره یا کالاهای سعودی صادر نکرده اند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 خرداد 1397 - 18:35:36