چشم طمع صهیونیست‌ها به جولان پس از قدس!

پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 9:43:43
چشم طمع صهیونیست‌ها به جولان پس از قدس!

تهران- الکوثر: پس از آن که دولت آمریکا شهر اشغالی قدس را به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد‏، صهیونیست‌ها اکنون به دنبال رسمیت بخشیدن به اشغال جولان هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این راستا یسرائیل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی فاش کرد این رژیم تلاش می‌کند دولت رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ را به سوی به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای اشغالی جولان سوق دهد.

کاتس به رویترز گفت این مسئله در صدر دستور کار مذاکرات دیپلماتیک بین اسرائیل و آمریکا قرار دارد. وی افزود: «اکنون بهترین زمان برای چنین اقدامی است و دردناکترین واکنش به ایرانی‌ها این است که آمریکا با صدور بیانیه ای حاکمیت اسرائیل را بر جولان به رسمیت بشناسد».

کاتس گفت چنین اقدامی پیامی به تهران خواهد بود و افزود احتمال زیادی وجود دارد چنین اتفاقی بیفتد. وی معتقد است چنین تصمیمی احتمالا ظرف چند ماه آینده اتخاذ خواهد شد.

تاکنون دولت آمریکا به اظهارات کاتس واکنش نشان نداده است. چنین درخواستی از آمریکا پس از دو اقدام مهم آمریکا در صحنه بین المللی‏، یعنی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر و خروج از توافقنامه هسته‌ای با ایران‏، مطرح شد که اسرائیل از آنها حمایت کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 9:43:29