دیوار کشی جدید رژیم صهیونیستی در مرزهای اراضی اشغالی با اردن

شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 12:22:12
دیوار کشی جدید رژیم صهیونیستی در مرزهای اراضی اشغالی با اردن

تهران - الکوثر: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از احداث دیواری جدید در مرزهای اراضی اشغالی با مرزهای اردن خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزارت جنگ اسرائیل احداث دیوار جدید به طول ۳۴ کیلومتر در مرزهای مشترک با اردن را جهت حمایت از فرودگاه "رامون" در منطقه "تمناع" از ترس هدف قرار گرفتن اسرائیل با موشک‌های دوش‌پرتاب تکمیل کرد.

این دیوار میان شهر "ایلات" و روستای "سامار" در منطقه "العربا" امتداد می‌یابد و ارتفاع آن در مناطق هم‌جوار مرزها به طول شش متر است در حالیکه ارتفاع آن در اطراف فرودگاه "رامون" که پیش‌بینی می‌شود در ماه مارس آتی افتتاح شود به حدود ۲۶ متر می‌رسد.

 هیئت رسانه‌ای اسرائیل اعلام کرد که این دیوار به طوریکه ایمن سازی شده که امکان نفوذ مواد منفجره به آن وجود ندارد و هدف از تاسیس آن مقابله با موشک‌های دوش پرتابی است که احتمالا هواپیماهای فرودگاه جدید "رامون" را هدف قرار می‌دهند.

پیشتر دولت اسرائیل شش دیوار و حصارهای آهنی را در کرانه باختری، غزه، مرزهای مشترک با مصر، لبنان، اردن و سوریه ایجاد کرده بود که پیچیده‌ترین آنها در سال ۲۰۰۲ میلادی به طول ۷۱۰ کیلومتر در کرانه باختری و خط سبز  یه ارتفاع هفت الی هشت متر احداث شد.

دولت اسرائیل در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی احداث دیواری را در مرزهای اراضی اشغالی با غزه آغاز کرد که ساخت آن اواخر سال جاری میلادی پایان خواهد یافت. بخش گسترده‌ای از آن در زیر زمین قرار دارد و شامل سنسورهایی برای شناسایی حفر تونل‌هاست.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 12:22:6

دسته بندی :