آغاز نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول

جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 15:26:55
آغاز نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول

تهران - الکوثر: نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین (امروز جمعه) در استانبول برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات اخیر در فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در استانبول ترکیه آغاز شد.

این نشست با سخنرانی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و به دنبال آن با سخنرانی یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی افتتاح شد.

نشست امروز سازمان همکاری اسلامی به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره‌ای سازمان در واکنش به شهادت ده‌ها فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار می‌شود.

هدف از این نشست یکسان‌سازی مواضع در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس و توافق بر سر انجام اقدام واحد علیه اسرائیل به دنبال جنایت‌های اخیر این رژیم علیه فلسطینیان است.

در این نشست رهبران و روئسای 13 کشور، معاونان رؤسا و نخست‌وزیران، وزیران خارجه، مقامات دیپلماتیک و نمایندگان بلندمرتبه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مشارکت دارند.

از جمله شرکت‌کنندگان برجسته در نشست امروز روسای جمهور ایران، افغانستان و سودان، امیران قطر و کویت، پادشاه اردن، و نخست‌وزیر فلسطین هستند.

همچنین در این نشست رؤسای جمهور گینه بیسائو، گینه کوناکری، جمهوری قبرس شمالی و نخست‌وزیران پاکستان و قرقیزستان حضور دارند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

 


جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 15:26:51

دسته بندی :