نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 14:30:56
 نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

تهران - الکوثر: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در مورد اعزام بازرس برای تحقیق در مورد کشتار در نوار غزه تصمیم می گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه نشست فوق العاده تشکیل می دهد تا در مورد اعزام بازرسان بین المللی برای تحقیق در مورد کشته شدن دهها فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در مرز نوار غزه تصمیم گیری کند.
در پیش نویس قطعنامه ای که توسط پاکستان و به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی به شورای حقوق بشر ارائه خواهد شد، اعزام فوری کمیسیون تحقیق بین المللی و مستقل به محل این حادثه خواسته شده است. قرار است چهل و هفت کشور عضو سازمان ملل متحد در مورد آن تصمیم بگیرند.
نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به درخواست فلسطین و امارات عربی متحده و از سوی کشورهای عربی برگزار می شود. علاوه بر کشورهای عربی، چین، فرانسه، برزیل، سوئد، بلژیک، ایرلند، سوئیس، ایران، آفریقای جنوبی، نیجریه، مکزیک، پرتغال و اسپانیا نیز از این نشست حمایت کردند.
زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد این نشست را آغاز خواهد کرد. پس از آن چهل و هفت کشور عضو این کشور در مورد قطعنامه ای که از سازمان ملل متحد می خواهد در مورد هرگونه نقض حقوق بشر و حقوق انسانی بین المللی در قدس شرقی و غزه تحقیق کند، رایزنی خواهند کرد.
از سی ام ماه مارس دهها هزار تن از مردم غزه در حوالی مرزهای نوار غزه در تظاهراتی موسوم به " تظاهرات بازگشت " شرکت می کنند. تظاهرکنندگان فلسطینی خواستار حق بازگشت به زمین هایی هستند که از آنها گرفته شده یا آنها در زمان تاسیس اسرائیل در سال هزار و نهصد و چهل و هشت ناچار به فرار از آنها شدند.
نظامیان اسرائیلی روز دوشنبه بیش از شصت تن از تظاهرکنندگان را کشتند و دوهزار و پانصد تن دیگر را زخمی کردند. این مرگبارترین روز در درگیری های اسرائیل و فلسطین از سال دوهزار و چهارده بود که با گشایش سفارت آمریکا در قدس همزمان بود.
اسرائیل استفاده از زور علیه معترضان را با لزوم دفاع از موانع امنیتی که مانع ورود فلسطینیان به اسرائیل می شود، توجیه می کند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 14:30:49

دسته بندی :