موگرینی: اروپا به دنبال تغییر در برجام نیست

چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397 - 6:40:12
موگرینی: اروپا به دنبال تغییر در برجام نیست

بروکسل-الکوثر: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری پس از نشست بروکسل با مشارکت محمد جواد ظریف گفت هدف ما اجرای اصلاحات در برجام نیست. 

­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، موگرینی در پایان نشست بروکسل با مشارکت وزیران خارجه کشورهای ایران، فرانس، انگلیس و آلمان برای بررسی پیامدهای خروج آمریکا از برجام و نحوه حفظ این توافقنامه گفت: پس از خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای و در حالی که این توافقنامه هنوز با ایران برقرار است، با شرایط دشوار و پیچیده ای مواجه هستیم.  اکنون بحث پایبندی جدی ایران و کشورهای اروپایی برای عمل به تعهدات مندرج در توافقنامه بر اساس حسن نیت دوجانبه مطرح است. ما اجرای اصلاحات را در توافقنامه هسته ای بررسی نمی کنیم و امیدوارم  هر چه سریعتر به راه حل های اجرایی دست یابیم. 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: باید هر چه سریعتر برای نجات توافقنامه هسته ای اقدماتی انجام دهیم. در حال حاضر هدف ما نجات توافقنامه هسته ای ایران و اجرای کامل مفاد آن است. این توافقنامه کاملا مستقل است و ارتباطی با سایر موضوعات مطرح شده در مورد ایران ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: با کشورهایی که هنوز در توافقنامه هسته ای ایران باقی مانده اند توافق کردیم به همکاری در همه زمینه ها ادامه دهیم. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند حمایت از شرکت های اروپایی را در دستور کار خود قرار دهند. ساز و کار اجرای توافق هسته ای با ایران برای بررسی بیشتر در دستور کار نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار می گیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397 - 6:40:6