دو اشتباه تاریخی آمریکا از نگاه روحانی

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 16:36:26
دو اشتباه تاریخی آمریکا از نگاه روحانی

تهران- الکوثر: حسن روحانی رئیس جمهور ایران با بیان اینکه خروج از برجام و انتقال سفارت به قدس دو اشتباه بزرگ و تاریخی آمریکا است، گفت: تاریخ قضاوت خواهد کرد که اینها تصمیماتی بسیار نادرست در قبال ایران و مردم منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «همیش مک مستر» سفیر جدید نیوزیلند در تهران، خروج دولت آمریکا از توافق برجام و انتقال سفارتخانه اش به قدس شریف را دو اشتباه بزرگ و تاریخی واشنگتن دانست و تصریح کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد که هر دو این تصمیمات دولت آمریکا، بسیار نادرست و غیردقیق در قبال ایران و مردم منطقه بوده است.

روحانی با اشاره به مخالفت جامعه جهانی با هر دو تصمیم اشتباه آمریکا گفت: اولین نتیجه این تصمیمات غلط، انزوای واشنگتن در بین افکار عمومی جهان است.

رئیس جمهور با قدردانی از مواضع مثبت نیوزیلند در خصوص برجام گفت: سال 2015 سال موفقیت سیاست و دیپلماسی بر تخاصم و روابط غیردوستانه میان کشورها بود و دولت ایران معتقد است که تعامل سازنده با کشورهای جهان و اتخاذ استراتژی برد-برد به نفع همه جهان خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه ایران همواره به تعهدات خود در عرصه بین المللی پایبند بوده و در موضوع برجام، 11 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی این موضوع را تایید می کند، خروج واشنگتن از توافق برجام را یک شکست سیاسی و اخلاقی برای دولت کنونی آمریکا دانست.

«همیش مک مستر» سفیر جدید نیوزیلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، برجام را پیروزی دیپلماسی و همکاری بر تقابل و عدم اطمینان و مهمترین دستاورد دیپلماتیک تاریخ ذکر کرد و افزود: حمایت کشورهای جهان از برجام بیانگر جایگاه ویژه این توافق در عرصه روابط بین الملل است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 16:35:52