شهادت سه فلسطینی در درگیری های امروز غزه و خان یونس

دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 14:52:36
شهادت سه فلسطینی در درگیری های امروز غزه و خان یونس

غزه- الکوثر: در تظاهرات امروز معترضان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی که به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی برگزار شد، سه فلسطینی تااین لحظه شهید شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده است.

قرار است امروز، طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شود.

همزمان با این اتفاق، مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه، اعتراض خود را آغاز کرده‌اند. اهالی نوار غزه از ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) به سمت مرز شرقی غزه با فلسطنی اشغالی رفته‌اند تا در اعتراض به این رویداد و به مناسبت هفتادمین سالروز اشغال کشورشان (یوم‌ النکبه) تظاهرات کنند.

منابع خبری اعلام کردند با شهادت سه فلسطینی در درگیری های امروز در خان یونس و جبالیای نوار غزه ، تعداد شهدای فلسطینی در مرز غزه به 7 تن رسیده است.

همچنین بر اثر افتادن بادبادک‌های حامل مواد آتشین، در دو شهرک «مفلاسیم و کفر عازاه» در مجاور نوار غزه آتش‌سوزی رخ داد. پهپاد‌های صهیونیستی بمب‌های دودزا به سمت تظاهرات‌کنندگان شلیک کردند.

شاهدان عینی از واژگونی یک عدد تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در مرز با غزه  نیز خبر دادند

اعتصاب فراگیر در «قدس»، «کرانه باختری» و «نوار غزه»؛ در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی. اعتصاب شامل ادارات دولتی، مراکز بهداشتی و آموزشی است که به دعوت «هیأت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره» درحال انجام است.

صهیونیست‌ها بسیاری از بخش‌ها در مرز غزه با فلسطین اشغالی را پر از آب کرده‌اند تا احتمال نزدیک شدن فلسطینی‌ها و درگیری‌ها را کمتر کنند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از خیمه‌های بازگشت در مرز نوار غزه و به منظور این فعالیت‌ها برپا شده بود را آتش زد.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 14:51:48