ممنوعيت نامزدي گروه‌هاي مخالف در انتخابات بحرين

دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 14:0:7
ممنوعيت نامزدي گروه‌هاي مخالف در انتخابات بحرين

منامه- الکوثر: پارلمان بحرین قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن اعضای گروه‌های مخالف منحل شده نمی‌توانند برای شرکت در انتخابات نامزد شوند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پارلمان بحرین روز یکشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن اعضای گروه‌های مخالف منحل شده نمی‌توانند برای شرکت در انتخابات نامزد شوند. 

این جدیدترین اقدام رژیم آل خلیفه علیه مخالفان پیش از انتخابات پارلمانی بحرین به شمار می‌رود که قرار است امسال برگزار شود. 
دادگاه‌های بحرین سال گذشته جمعیت الوفاق و اقدام ملی دموکراتیک (وعد) را منحل و این دو حزب را به کمک به ایجاد خشونت و تروریسم متهم کرده بودند.

خبرگزاری بحرین (بنا) اعلام کرد مجلس مشورتی بحرین پیش نویس قانونی را تصویب کرد که رهبران و اعضای جمعیت‌های سیاسی را که دستگاه قضايی منحل کرده است از نامزدی در انتخابات منع می‌کند.

این پیش نویس را پادشاه بحرین باید امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

جمعیت الوفاق که ارتباط قوی با اکثریت شیعیان این کشور دارد و وعد که یک جنبش لائیک به شمار می‌آید اصلاحات اجتماعی و سیاسی را در این کشور که سنی‌ها در آن حکومت می‌کنند خواستارند.

علی الاسود عضو سابق پارلمان بحرین از الوفاق از این اقدام انتقاد کرد و گفت: این اقدام تلاشی برای ساکت کردن هر صدای مخالفی در این کشور است.

وی در گفتگوی تلفنی از لندن با رویترز گفت: ”این اقدام جدیدترین اقدامی است که نشان می‌دهد بحرین هیچ توجهی به نظرات مخالفان ندارد چه داخل پارلمان یا به طور کلی در چارچوب روند سیاسی.“

گروه‌های مخالف اصلی از جمله جمعیت الوفاق، انتخابات پارلمانی را که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد در اعتراض به آنچه نظام انتخاباتی ظالمانه توصیف کردند تحریم کرده بودند.

فعالان بحرینی می‌گویند گروه‌های وابسته به اکثریت شیعیان به شکل هدفمند با تبعیض سیاسی و اقتصادی از طرف دولت مواجهند، اما مقامات بحرین این اتهام را رد می‌کنند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 13:55:52